از اصلاح قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی در مجلس شورای اسلامی حمایت می‌کنیم

نماینده مردم شهرستان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از افزایش بودجه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مجلس شورای اسلامی و رفع موانع توسعه کتاب و کتابخوانی را در اولویت کاری قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، به دلیل وجود شرایط ویروس کرونا به صورت غیر حضوری در گفتگویی تلفنی با  ابراهیم عزیزی و آرش لهونی نماینده‌های مردم شهرستان کرمانشاه و پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی، ضمن بررسی مسائل پیش روی کتابخانه‌های عمومی در خصوص مشکلات قوانین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بحث و گفتگو کرد.

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شهرستان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، گفت: در خصوص حمایت از افزایش بودجه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مجلس شورای اسلامی و مطرح کردن این موضوع با سایر نماینده‌ها و رفع موانع توسعه کتاب و کتابخوانی گفتگو می‌کنیم و این موضوع را در اولویت کاری قرار می‌دهیم.

عزیزی بیان کرد: کتاب و کتابخوانی از مسائل زیربنایی توسعه فرهنگی است و ما نمایندگان مجلس وظیفه داریم اولین قدم را برای این امر مهم برداریم.

او اظهار داشت: کتابخوانی مهم‌ترین شاخصه توسعه فرهنگی است و برای برطرف کردن مشکلات این حوزه در مجلس شورای اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

ابراهیم عزیزی، بیان کرد: کتابخانه مرکزی استان شناسنامه فرهنگی استان است، در خصوص رفع مشکلات تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی استان کرمانشاه با مسئولین امر گفتگو می‌کنم و امیدوارم به نتیجه مطلوب تکمیل این پروژه برسیم.

آرش لهونی، نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه با توجه به مسائل و مشکلات موجود ما نیازمند توسعه فرهنگی هستیم و زیربنای این توسعه فرهنگی از کتاب و کتابخوانی آغاز می‌شود لذا یکی از وظایف نماینده‌ها حمایت از این مقوله است.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در خصوص خلا قانونی در قوانین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: در قوانین تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خلاء ‌هایی وجود داشته است که باید با حمایت نماینده‌های مجلس  از بین برود و قوانینی که پشتوانه این نهاد فرهنگی باشد جایگزین شود تا نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بتواند در توسعه فرهنگی و ترویج کتاب و کتابخوانی در کشور برای جامعه خدمات ارائه دهد.


معصومه حسنی خونسار، در این گفتگو ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان گفت: در استان کرمانشاه۱۰۶ باب کتابخانه عمومی داریم و ۷۱ هزار نفر از جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

او  تامین نشدن اعتبار پروژه کتابخانه مرکزی استان را به عنوان یکی از مشکلات مهم فرهنگی استان یادآور شد و حمایت مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در این مورد خواستار شد.

حسنی خونسار، بیان کرد: از مجمع نمایندگان استان انتظار داریم در خصوص دفاع از اصلاح قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مجلس شورای اسلامی و رفع مشکلات کتابخانه‌های عمومی استان با تمام توان حمایت کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار