باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

چه کسانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رد صلاحیت می‌شوند؟

جریان اصلاح‌طلب به سبب عملکرد دولت استرس بیشتری برای انتخابات آینده دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه‌ها به برگزاری انتخابات ریاست جهوری سیزدهم باقی مانده و به طور قطع این تکاپو در جریانات مختلف وجود دارد که نامزد‌های موردِ نظرِ خود را برای حضور در این عرصه معرفی و آماده کنند، اگر چه هنوز هیچ جریانی به طور رسمی نامزد مد نظر خود را معرفی نکرده، اما از میان حرف‌های درِ گوشی بسیاری از این جریانات، نام‌هایی به گوش می‌رسد که چندان هم غریبه نیستند.

در این میان، اما شاید جریان اصلاح طلب به سبب عملکرد دولت، تکاپو و یا استرس بیشتری برای این انتخابات داشته باشد؛ از همین رو نیز هر از گاهی نام‌های متفاوتی از این جریان به گوش می‌رسد، نام‌هایی که البته حضورشان با اما و اگر‌های بسیاری مواجه است.

چه کسانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رد صلاحیت می‌شوند؟

نامزد اصلاح طلب به چه قیمت؟

اصلاح طلبان پس از تجربه ناموفق اعتماد به یک شخصیت نه چندان اصلاح طلب یعنی حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی حالا درس عبرت گرفته اند و درصد هستند تا یک شخصیت کاملا اصلاح طلب را راهی پاستور کنند. موضوعی که علی نمازی هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان بر آن صحه گذاشته و گفته است که موضع اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باید انتخابات مشروط باشد؛ یعنی اصلاح طلبان با نامزد حداکثری خودشان به میدان خواهند آمد و اگر آن‌ها تایید صلاحیت شدند به طور جدی رقابت خواهند کرد، اما اگر گزینه‌هایشان رد صلاحیت شد باید عرصه انتخابات را ترک کرده تا بیش از این تاوان ندهند.

همچنین چندی پیش بود که روزنامه اعتماد، در گزارشی با عنوان « رضا خاتمی می‌آید؟ » از سیدرضا خاتمی، محسن صفایی‌فراهانی، محمد صدر مصطفی معین، محمدرضا ظفرقندی و عباس آخوندی به‌ عنوان گزینه‌های احتمالی جناح چپ یاد کرد.  حالا شاید بد نباشد به سوابق چندین نفر از این گزینه‌ها نگاهی انداخته تا درباره تایید یا عدم تایید صلاحیتشان بتوان حدس‌هایی زد.

چه کسانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رد صلاحیت می‌شوند؟

محمدرضا خاتمی دبیرکل سابق حزب جبهه مشارکت و برادر کوچک رئیس دولت اصلاحات است که سابقه نمایندگی مجلس ششم را نیز در کارنامه خود دارد؛ او کسی است که در سال ۹۸ به سبب ادعای تقلب ۸ میلیونی در انتخابات ۸۸ به دوسال حبس تعزیری محکوم شد. مجید انصاری سیاستمدار اصلاح طلب هم فرد دیگری است که در راهپیمایی ۲۵ خرداد سال هشتاد و هشت، نه تنها در راهپیمایی غیر قانونی شرکت بلکه سخنرانی هم کرد، انصاری در این سخنرانی سعی کرد با ذکر تخلف گسترده در انتخابات و آوردن نام سران فتنه و اعلام اینکه آنها در بین جمعیت تظاهرکننده حضور دارند، تظاهرکنندگان را تحریک و تهییج کند.

ناگفته نماند که مجید انصاری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شد، اما نمی‌شود کتمان کرد که جایگاه ریاست جمهوری حساسیت بیشتری نسبت به سایر قوا دارد؛ موضوعی که حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی هم برآن صحه گذاشته و گفته که شورای نگهبان برای هر یک از نهادهای ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان ملاک‌های خاص خود را در نظر می‌گیرد، برای مثال شاهد بودیم صلاحیت فردی در انتخابات مجلس خبرگان تایید شده، اما در انتخابات مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شده است.

چه کسانی در انتخابات ۱۴۰۰ تایید صلاحیت نخواهند شد؟

محسن صفایی فراهانی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی هم کسی بود که در سال ۸۸ به اتهام «اقدام علیه امنیت، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مسئولان حکومتی و تشویش اذهان عمومی» به شش سال حبس تعزیری محکوم شد و مدتی را در زندان اوین گذراند؛ او وقتی با این سوال روبرو می‎شود که آیا از فعالیت سیاسی پشیمان نیستید؟ می‌گوید: به هیچ عنوان! حالا این سوال بر جا می‌ماند که آیا این افراد با این سوابق نه چندان درخشان می‌توانند راهی پاستور شوند؟

رویای پاستور برای چه کسانی محقق نخواهد شد؟

چه کسانی به پاستور راه پیدا می کنند؟ این سوالی است که عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در سال ۸۹ در پاسخ به آن گفته است: کسانی که عالماً و عامداً به هر نحوی در شکل گیری و ادامه فتنه ۸۸ نقش داشتند از فیلتر شورای نگهبان عبور نخواهند کرد. گذشته از این هم مقام معظم رهبری هم در سال ۱۳۹۳ گفته بودند که «مسئله فتنه و فتنه‌گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است... باید حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند.» 

چه کسانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رد صلاحیت می‌شوند؟

موضوعی که پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره آن گفته است: طبیعتا هیچ کشوری نمی‌تواند فرمان اجرایی خود، بودجه و قدرتش را در اختیار فردی قرار دهد که خود به صورت ساختار شکنانه با کشور و نظام برخورد کرده و اصول و ارزش های حاکم بر نظام را زیر پا گذاشته  و فرصت های نظام را با ورود در فتنه تبدیل به تهدید کرده است.

او در ادامه تاکید کرده که اگر چنین فردی به قدرت برسد ثروت و قدرت کشور را در جهت منافع دشمنان کشور  به کار خواهد گرفت که این یک امر عقلایی نیست؛ افرادی که در فتنه مشارکت داشتند فرایندهای قانونی را در کشور نادیده گرفته، کشور را دچار یک سانحه بزرگ کرده و با رمز تقلب شیرینی پیروزی کشور را به تلخی تبدیل کردند و خسارت های بسیار بزرگ و غیر قابل توصیفی را بر اعتماد کشور وارد کردند؛ از همین رو نمی‌شود امروز طلبکارانه سکان کشور را به دست بگیرند؛ پس  طبیعی است که کشور شرایط را برای ورود این افراد به عرصه انتخابات فراهم نکند.

چه کسانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رد صلاحیت می‌شوند؟

 چرا اصلاحات به دنبال ورود چنین چهره‌هایی به عرصه انتخابات است؟

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این سوال که چرا اصلاحات به دنبال ورود چنین چهره‌هایی به عرصه انتخابات است؟ گفته که اصلاح‌طلبان با علم به اینکه می‌دانند برخی افرادی در فتنه نقش داشتند و سوابق قضائی هم در محکومیت رفتارهایشان داشته و حتی حزب‌شان هم به این سبب منحل شده و به سبب اقدامات بر ضد امنیت کشور نمی‌توانند نامزد انتخابات شوند، اما بازهم نام این افراد را مطرح می‌کنند.

او در ادامه با اشاره به صحبت‌های علی نمازی که در ابتدای گزارش تاکید کرده که مطرح کردن نام این افراد در جامعه و حتی ثبت نام آنها به این بهانه است که اصلاح طلبان می‌خواهند به هر شکل که شده بهانه‌ای برای تحریم انتخابات و عدم مشارکت سیاسی خودشان پیدا کرده و با این اقدام نشان دهند که ما به سبب رد صلاحیت نامزدهای‌مان در انتخابات شرکت نکردیم ، نه اینکه مردم به ما اقبال نداشته و یا سرمایه اجتماعی خود را در جامعه از دست داده‌ایم.

چه کسانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رد صلاحیت می‌شوند؟

پرویز سروی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این سوال گفته که اصلاحات در صدد نوعی فرار رو به جلو است تا بر شرایطی را که به سبب عملکرد غلط و ناکارآمدی‌های آنها ایجاد شده سرپوش بگذارد؛ علاوه بر این برخی جریانات نه تنها به دنبال سفید کردن این فتنه و عوامل دخیل در آن هستند، بلکه می‌خواهند آن را به یک حماسه سیاسی بدل کنند؛ از همین رو نیز بسیاری از این افراد امروز در شورای شهر و دولت پست‌های مهمی دارند.  با وجود این تفاسیر سوال مهم این است که برخورد شورای نگهبان باید چگونه باشد؟

و شورایی که باید از ارزش‌های ملی نگهبانی کند

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته است  که نظارت استصوابی شورای نگهبان امری است که از زمان امام خمینی (ره) وجود داشته، مطابق با قانون اساسی بوده و مفسر قانون اساسی هم خود شورای نگهبان است؛ اما متاسفانه برخی جریان‌ها با بی شرمی از آن فرار می‌کنند. او در ادامه گفته است معتقدم که شیوه شورای نگهبان باید به‌گونه‌ای باشد که در همان زمان ثبت نام برخی از افرادی که شرایط نامزدی ندارند از ورودشان به این عرصه ممانعت شود.

چه کسانی در انتخابات ۱۴۰۰ تایید صلاحیت نخواهند شد؟

آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این باره گفته است که قطعا شورای نگهبان بررسی صلاحیت‌ها را به طور جدی در دست خواهد گرفت و اینکه در رسانه ها چه نامی مطرح شود اصلا ملاک نخواهد بود؛ حتما شورای نگهبان طبق مقررات برخورد کرده و سوابق نامزدها، عملکرد ، اندیشه ، افکار و گرایش‌های آنها را به طور کامل بررسی خواهد کرد، بنابراین با چنین شایعاتی کسی نمی‌تواند به میدان بیاید.

در پایان باید گفت اگر چه زمان بسیاری تا انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم باقی مانده؛ اما شاید بد نباشد که از همین حالا جلوی بسیاری از حرف و حدیث‌های احتمالی گرفته شود تا جریانات سیاسی از دست گذاشتن بر روی خطوط قرمز نظام پرهیز کنند.

فاطمه تورانلو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۰ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
مردم دیگر فریب شعارپوچ کلید را نمی خوره به همین خاطر می خواهند پس زدنشان را به گردن شورای نگهبان بیندازند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
من دیگه امیدی به زندگی کردن ندارم.
اونایی که اونسال به روحانی رای دادن به خدا حق ناس کردن خدا از حق خودش میگذره ولی از حق ناس نه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
بیاین یه 4سال هم رییس جمهور نداشته باشیم ...اگه رییس جمهور روحانی یا احمدی نژاده همون بهتر که بی رییس جمهور باشیم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
بازم احمدی نژاد هرچی بود بین مردم بود
Canada
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
دارودسته روحانی و احمدی نزاد
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۰۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
قسم می خورم در این شرایط حساس فقط احمدی نژاد به درد می خوره.
-
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
قسمت به دردخودت می خوره
Korea (Republic of)
گشتاسب
۱۴:۴۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
مهم تر از اینها کارآیی و مدیریت و برنامه کاندیداها و عکس العمل و مشارکت حداکثری ملی در انتخابات است استقبال کم و برخورد سرد ملت نتیجه اش مجریه ای متزلزل در صحنه داخلی و خارجی خواهد بود پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و رفاهی و اصلاحات اساسی از ضروریات است .تو چین کمونیست با پیشرفت ها عظیم دیگر صدای مخالف با حزب کمونیست خریداری نداشته و کمرنگ و خاموش شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
برخورد سرد ملت بخاطر نتیجه گرفتن از رای دادنهاشونه بفهمید زندگی مردمو قربانی مصلحتهای خود نکنید.وقتی چندنفری شورای نگهبان معرفی میکنه میگه به همینا رای بدید چاره ایی ندارن بین بد و بدتر بد رو انتخاب کنن نتیجش میشه این وضع گاهی رای ندادن بهتر از انتخاب اشتباه و غلط هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
با توجه به این همه مشکلات برای کشور فقر بدبختی بیکاری عدم ازدواج جوانان من نه خودم رای میدم نه خانواده ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
همش میگم کاش میشد انتخابات زودتر برگزار میشد ولی یه چیزی هست اونم اینکه مردمی که دیدن روحانی 4 سال مملکت رو نابود کرد ولی بازم بهش رای دادن قطعا ایندفه هم یه بدتر رو انتخاب میکنن
Iran (Islamic Republic of)
رسول بهزاد
۱۵:۲۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
گل گفتی.خلاصه اینکه از ماست که بر ماست.ویا از کوزه همان تراود که در اوست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
واقعا آفرین حرف دل من را زدید. این حرفیه که من همیشه در آخر به اطرافیانم میگم. در نهایت بازهم مردم به شعارهای که میدانید چی هست رای میدهند و کلا این 8 سال را فراموش میکنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
ببینین این حرفمو من کی زدم. بعد اگه اشتباه بود بزنین تو دهنم.
تنها گزینه ای که باعث میشه اغلب مردم بیان و رای بدن حضور دکتر احمدی نزاد میتونه باشه وگرنه بعید میدونم آمار کل رای دهنده ها به یه میلیونم برسه.
Iran (Islamic Republic of)
#انتقام_سخت
۱۴:۰۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
شرکت حداکثری در انتخابات جمهوری اسلامی ایران عزیز، مورد تایید امام و شهدا خصوصا سردار عزیز ما، شهید سلیمانی می‌باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
خیلی جالبین با این وضعی که ایجاد شده و روزگار بد مردم منتظر حضور پرشور مردمید.قربون خدارو برم با این بنده هات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
فرد اصلحی وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
کمترین
۱۳:۵۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
●●●
شرکت حدّاکثری در انتخابات موجب خشم و ترس دشمن از اتّحاد ملت شریف و شهید پرور ایران میشود.
ان شاءالله که این انقلاب متصل به ظهور حضرت صاحب‌الامر(عج) باشد.
●●●
متشکرم‌از‌اینکه‌درج‌میفرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
مهم نتیجه رای دادنه نه اینکه فقط روی دشمنو کم کنیم بریم به شخصی که صلاحیت نداره رای بدیم.اندکی تامل.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۳۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
مردمی که 4 سال پیش شخصی مثل حسن روحانی رو که در 4 سال اول ریاست جمهوریش هیچ دست اوردی نداشت هیچ بلکه اقتصاد رو هم خراب کرد رو ترجیح دادن به ابراهیمی رئیسی . حالا هم هرچی سرمون بیاد کمه . فقط اونایی که به حسن روحانی دوره ی پیش رای دادن بگن شما 4 سال اول این اقا چی نکته ی مثبتی از این شخص دیدید که دوباره بهش رای دادید . yjc لطفا پیام رو انتشار دهید . ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
از اینکه باشگاه این نظر را تایید کرد تعجب میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
سلام به نظر من احمدی نژاد و وزرای آن در دور اول بسیار خوب عمل کردند . در دور دوم با ورود رحیم مشایی پلید و به حاشیه رفتن احمدی نژاد شخص رییس جمهور خراب کرد ولی مردان دولت علی الرغم فشارهای هاشمی رفسنجانی و غلامان حلقه به گوشش و همچنین لاریجانی خبیس تا لحظه آخر به خدمت خود ادامه دادند نه مثل دولت بی تدبیر روحانی مملکت را رها کنند به اختیار یک مشت دلال و خون آشام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
هر کس سر سپرده نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
کسی که سرسپرده نباشه رو توخودشون راه نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
احمدی نژاد هم تو زرد از اب درومد
واقعا چطور بالا وپایین و پستی بلندی دور و زمونه روزگار هویت اشخاص را نشان میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
چرا کارهای روحانی را به احمدی نژاد نسبت می دهی ؟
احمدی نژاد تا آخرین لحظه کارهایش را انجام داد و در بین مردم بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
مظلومتر از احمدی نژاد پیدا نمی کنن که فقط ایشونو رد صلاحیت می کنن. دیوار کوتاهتر از احمدی نژاد پیدا نمی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
رئیس دولت و قوه مجریه باید توسط رهبری انتخاب شود وعزل ونصب ان با رهبری باشد که بتواندخود نیز جوابگو باشد
قانون اساسی هم در این مورد باید تغییر کند ...وسلام
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۱۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
در دوره اول حسن روحانی به کرات به مردم دروغ گفته بود و در دوره ی اول این شخص یه عالمه از کارگاه ها ، کارخانه ها و شهرک های صنعتی ورشکسته شدن و ... فقط بگن که چطور این ادم تایید صلاحیت گرفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
خدا وکیلی اصلاح طلبان وهمچنین احمدی نژاد را الی الابد رد صلاحیت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
دکتر احمدينژاد بسيار گزينه ي خوبيه ولي اگه تاييد نشه قرار نيست مملکتو ول کنيم که بدتراز روحاني بياد دوباره زندگي مردمو به خاکو خون بکشه
ما ايرانيا سالهاست ملاک راي دادنمون شد چادر کشيدن بين پياده رو ها تورو
Iran (Islamic Republic of)
رسول بهزاد
۱۲:۱۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
فقط احمدی نژاد می تونه معادلات اقتصادی و سیاسی ایران و جهان رو به نفع مردم عادی تغییر بده.ترو خدا حماقت نکنید.چوبشو خودمون می خوریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
موندم اعضا شورای نگهبان چطور می تونند جوابگوی اون دنیاشون باشند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۴۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
این مابودیم که بدون بصیرت انتخاب کردیم حالا جوابشو شورای نگهبان بده اگرشورا روحانیو ردصلاحیت می کرد که همین ماها کشور رو به آتیش می کشیدیم ومیگفتیم آزادی رای توکشوروجودنداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
رای بی رای تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
فقط دکترمحمود مردمی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
از مردم میخوام یکبار بشینن پای صحبت های آقای دکتر جلیلی از دانش و سواد ایشون آگاه بشن بعد میتونن قضاوت کنن کی برای خدا حرف میزنه کی برای جلب رای مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
مدیری توانای حل مشکل مردم رو داره رد صلاحیت میشه و شخصی که ناتوان هست و هیچ کاری بجز ۱۰۰درصد تورم رو تو کشور رواج داده تایید میشه ..این میشه نتیجه رد و تایید صلاحت ...
Iran (Islamic Republic of)
حسین خسرونژاد
۱۱:۱۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
یا احمدی نژاد یا رای بی رای
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۱۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
هرکس میاد بای تابع خدا وپیامبر واهلبیت باشه ۲ تابع مطلق رهبری باشه چه اصلاح طلب چه اصول گرا سر وته یه کرباسن باید برای رضای خدا ومردم کار بسیجی وبه فرموده رهبری جهادی بکنند غیر این نیستن تو سطل اشغال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
دلتون خیلی خوشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
اینقد سنگ احمدی نژاد رو به سینه نزنید احمدی نژاد کسی بود که به شورای رهبری اعتقاد داشت و برایش مهم نبود که چه بلایی سر این ممکلت با این اعتقادش می آید . اگر شورای نگهبان از هوش و زیرکی خاصی برخوردار باشد نباید بگذارد کسی که کوچکترین نقطه سیاهی در کارنامه اش وجود دارد از فیلترشان عبور کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
بفکر قیامتت باش. کنتور که نمیندازه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
دوباره تهمت زدنهای طرفدار ای این دولت شروع شد.نخ نما شده حرفاتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
من ازریس جمهوری ک فقط میاد ومیره وهمش خرابکاری میکنه اصلاخوشم نمیاد امیدوارم یه ریس جمهوری بیاد ک گرونی روازبین ببره اشتغال ایجادکنه مسکن وارزون کنه و....مثل شریعتی ساده زیست باشه وفقط بفکرمردم کشورش باشه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
احمدی نژادبیاددرست میشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۵۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
ازکسی اسم ببرکه مسئولیت داشته ودرعمل امتحانشو پس داده، کنار گودنشستن وحرف خوب زدن راحته
Iran (Islamic Republic of)
امیر رضا
۱۰:۲۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
سلام سایت باشگاه خبرنگاران بسیار کند شده معمولا برخی از خبرها رو که میخوای باز کنی پیغام عدم دسترسی به سایت میده و چند بار باید مجددا صفحه رو باز کنی تا درست بشه، عجیب هست این مشکل رو رسیدگی نمی‌کنید، چند ماه هست این مشکل رو داره
Netherlands
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
آن شاالله احمدی نزاد،حامی مردم مظلوم بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
شورای نگهبان با کلی هزینه باید نگهبان ارزشهای نظام باشد ولی متاسفانه نبوده و باید اعضای آن در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند. دولتهای غربگرا و برانداز،نمایندگان مجلسی برانداز و لیبرال که کشور را به خاک سیان نشانده اند، حاصل تایید آنهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
اگراحمدی نژادبیاد
من هم داخل انتخابات شرکت می کنم
Netherlands
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
شورای نگهبان می بایست یک نفر را رد صلاحیت می کرد که نکرد و الان ۸ سال است که داریم چوب آن را می خوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
تنها کسانی تائید صلاحیت می شوند که متعلق به یکی از دو جناح باشند .هیچ فرد مستقلی تائید نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
فقط احمدی نژاد مردمی و مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
رسول بهزاد
۱۲:۱۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
ایول داداش.درود بر شرفت.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
باید کسی بیاد که خوبیای احمدی نژاد رو داشته باشه نه خود احمدی نژاد بهترین گزینه الان اقای سعید جلیلی هستن که مورد تایید دکتر احمدی نژاد بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
یکی باید بیاد مثل رییسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
شعارش خیلی بیشتر از عملکردشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
از چهره های خسته کننده و خیلی تاریخ گذشته نباشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
فقط دزد و چپاولگر نباشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
هر کس آقا نخواهد رد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
اصلاخ طلب واصول گرا یاچپی وراستی چه فرقی میکنن
شما یکی بیارین که دزدودروغگونباشه یااگر چنین کرد باهاش برخوردکنید
چطور قانون اساسی بایک شخص عادی کع فساد کنه برخورد میکنه ولی بایک رعیس جمهور یامسعول مفسد که یک کشورراویران میکنن هیچ برخوردی نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
احمدی نژاد باید بین کاندیدیها باشد ... انچه که شما عیب او میدانید ..منتقدین اورا هم بشناسید .. با احتمال زیا تایید نمیشود ایشان ... لذا مشارکت کم است . چون پشتوانه مردمی ایشان زیاد اسست .. وسیله ای برای برد اصلاح طلبها با به تعبیرری غرب گراها نشوید .. دنیای بعد از مشروطیت را زنده نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
انشاءالله فقط محمود احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
رای ما به ..... خودممممممممم
۰۸:۰۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
رای ما به ..... خودممممممممم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۰۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
باسلام تورابه خدا به فکر مردم باشید مردم از این همه بی مسولیتی مقامات تصمیم گیرنده وبی توجهی به حال مردم تحت فشار وتبعیض ورانت واختلاس وگرانی فزاینده وعدم اعتماد وار هم پاشیدگی اجتماعی به ستوه آمده اند
Iran (Islamic Republic of)
محمد ورمزیاری
۰۷:۵۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
من فقط به محمود احمدی نژاد رای خواهم داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
به قول آقای با هنر اصلاح طلبها نمک آش هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
ایول
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۰۷:۴۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
اگرصلاحیت اصلاح طلبان تایید شود من یکی درانتخابات شرکت نخواهم کرد چون معلوم میشه شورای نگهبان دنبال بهبود وضع کشورنیست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۷:۴۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
ای کاش حاج محمود بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
درود بر توووووووووووووووووووو
Iran (Islamic Republic of)
رسول بهزاد
۱۲:۱۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
حاج محمود مثل خار می مونه تو گلو و چشم بعضیا.نمیگذارن که بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
از کی تا حالا روحانی حجت اسلام شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
امیدوارم روحانی دیگه اصلا نیاد چون بنزینوگرون کرد مدیریتش توکرونا افتضاح بود گرونی تو دوره روحانی بیداد میکنه !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
این اصلاح طلب ها چی میخوان اصلاح کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
هر چی میکشیم از اصلاح طلب هست
-
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
زود قضاوت نکن
Iran (Islamic Republic of)
سرهنگ
۱۹:۲۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
اصلاح طلبان میخواهند بین ایران وامریگا اصلاح کنند
France
ناشناس
۰۷:۳۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
ما خودموت عقل داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
افرینننننن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
اصلاحات اصلاحات ننگ به نیرنگ تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
کاش روحانی هم رد صلاحیت میشد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۴۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
روحانی این دوره نمیتونه شرکت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
ایولللللل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
امیدوارم
آخرین اخبار