افزایش ۲ برابری تولید انار در شهرستان خلخال

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: امسال بیش از ۳۰۰ تن اناز در این شهرستان تولید شده که در مقایسه با پارسال ۲ برابر افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  بهبود علیزاده، مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: بیش از ۳۵  هکتار از اراضی باغی مناطق  نیمه‌گرمسیری این شهرستان در بخش خورش‌رستم به کشت باغ انار اختصاص یافته که ۲۰ هکتار آن بارور بوده و با توجه به میانگین عملکرد ۱۵ تنی محصول در هر هکتار باغ انار مجموع تولید امسال انار این منطقه به بیش از ۳۰۰ تن خواهد رسید.

او با بیان اینکه پارسال ۱۵۰ تن انار در این شهرستان تولید شد، دلیل کاهش تولید این میوه را نسبت به سال ماقبل آن بارش برف و تاثیر سرما و یخبندان بر سردرختی باغ‌های انار در اوایل بهار پارسال ذکر کرد.

علیزاده بیشترین سهم انار تولیدی این شهرستان را ارقام شیرین ، ترش ، ملس ،ساوه و طارم ذکر کرد که در باغ‌های انار روستاهای نمهیل ، برندق ، چنارلیق ،جعفرآباد و زاویه جعفرآباد از توابع بخش خورش‌رستم این شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: از بین روستاهای تولیدکننده انار خلخال روستای نمهیل در بخش خورش‌رستم شمالی بیشترین سطح کشت و تولید این محصول کشاورزی و باغی پرفروش را به خود اختصاص داده است.

او افزود: درخت انار نسبت به سرما حساس بوده و در دمای کمتر از ۱۲ درجه سانتی‌گراد که بیش از ۲ روز استمرار یابد تاج درخت از بین رفته و در شرایط دمایی سرد حتی ریشه درخت نیز آسیب‌دیده و از بین می‌رود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار