آغاز محدودیت‌های کرونایی در لرستان از فردا

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در لرستان گفت: باتوجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا، محدودیت‌های کرونایی در استان از فردا دوشنبه ۲۱ مهرماه به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، احمدحسین فتایی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: تمامی ادارات، سازمان‌ها، بانک‌ها، موسسات دولتی و غیردولتی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی لرستان از دوشنبه ۲۱ مهرماه لغایت ۲۷ مهر ماه با ۵۰ درصد ظرفیت (حضور نیرو‌ها به صورت یک‌روز در میان) فعالیت داشته باشند.

او گفت: به مدت ۲هفته از تاریخ ابلاغ مصوبه، آموزش در همه مدارس سطح استان به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

فتایی افزود: بدیهی است در مناطق روستایی نیز در مدت یاد شده اصل بر آموزش غیرحضوری است، مگر در مناطقی که از نظر دانشگاه علوم پزشکی مشکلی در تشکیل کلاس‌ها به صورت حضوری وجود نداشته باشد.

او اظهار کرد: اداره کل صمت با همکاری تعزیرات، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، بازرسی استانداری برای نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح استان اقدام و در صورت عدم رعایت قوانین با متخلفان احتمالی برخورد قانونی بعمل آید.

فتایی بیان کرد: استفاده از ماسک برای همه‌ی افراد جامعه اعم از اصناف، کسبه، کارمندان دولتی و خصوصی، ارباب رجوع اجباری بوده و در صورت مشاهده با متخلفین احتمالی طبق قوانین اعلامی از سوی ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

او افزود: با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا در استان، همه‌ی دستگاه‌های ذیربط برای تعطیل کردن مراکز تجمعی غیرضروری مانند باشگاه‌های ورزشی، هتل‌ها، مراکز اقامتی، اماکن متبرکه به مدت ۲هفته اقدام و در صورت مشاهده با متخلفین احتمالی برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در لرستان گفت:دانشگاه علوم پزشکی باید با همکاری نیروی انتظامی، بسیج برای تشکیل گشت ارشاد سلامت جهت اطلاع‌رسانی و نظارت بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح استان اقدام کند.

فتایی اظهار کرد: برگزاری هرگونه مراسم تشییع و خاکسپاری مشتمل بر تجمع که با اعلام قبلی (درج در آگهی ترحیم و بنر) صورت پذیرد ممنوع بوده و خانواده‌ها ملزم به تشییع متوفی فقط با حضور اعضاء درجه یک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و اصول فاصله‌گذاری اجتماعی هستند که در این خصوص نیروی انتظامی برخورد قانونی لازم را با متخلفین بعمل خواهد آورد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.