نوسان قیمت ارز؛

چوب لای چرخ تولید مبل و منبت ملایر

فرماندار ملایر گفت: تغییرات لحظه‌ای قیمت ارز، واردات چوب برای تولید مبل و منبت را با مشکل رو به کرده است.

قدرت الله ولدی, فرماندار شهرستان ویژه ملایر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: قیمت های لحظه ای ارز مانع واردات چوب با کیفیت به اندازه نیاز برای تولید مبل و منبت در شهر جهانی مبل و منبت ملایر شده است.

او با بیان اینکه قیمت دلاری چوب در کشورهایی که ما از آنها چوب وارد می کنیم تغییر نکرده است افزود: ما بیشتر چوب را از کشورهای ترکیه و روسیه وارد می کنیم و با اینکه قیمت هر متر مربع چوب در این کشورها ثابت مانده است اما با نوسانات قیمت دلار طی چند ماه اخیر صنعت مبل و منبت ملایر با چالش بزرگ بالا رفتن هزینه ها رو به رو شده است.

فرماندار شهرستان ویژه ملایر  با اشاره به وعده نمایندگان برای گرفتن مجوزها برای واردات چوب با ارز نیمایی اظهار کرد: هنوز پیگیری آن ها نتیجه نداده است و واردات چوب و سایر لوازم مبل و منبت از جمله پارچه, اسفنج و یراق تحت تاثیر نوسانات بازار قرار دارد.

ولدی از تولید یک میلیون و پانصد هزار اصله نهال صنوبر برای زراعت چوب در نهالستان قدس این شهر خبر داد و اظهار داشت: این نهال ها به طور رایگان در استان کاشته می شود تا سهمی از چوب مورد نیاز مبلمان راحتی شهرستان را تامین کنند.

در شهرستان ملایر بیش از ۲۵ هزار نفر در بخش مبل و منبت مشغول به کارند و ۶۵ درصد مبل و منبت کشور در این شهرستان تولید می شود.
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.