صالح: طالبان «آتش بس» را مرگ سیاسی خود می داند

معاون اول رئیس جمهور افغانستان ضمن انتقاد شدید از خشونت های طالبان گفت که این گروه «آتش بس» را مرگ سیاسی خود می داند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور افغانستان گفت: طالبان «آتش بس» را مرگ سیاسی خود می داند و فکر می کند که با کشتار بی حساب، مردم را تشنه آرامش گورستان گونه دهه 90 میلادی می سازند.

صالح در مطلبی در صفحه فیسبوک خود نوشت که عمده ترین دلایل افزایش حملات پوچ و خونبار طالبان بر مردم افغانستان، فهم نادرست این گروه جهل و وحشت از تحولات سیاسی و بیرونی است.

وی نوشت: طالبان اراده ملی را دست کم می گیرند و با برداشت نادرست از پروسه صلح، دست به حملات زیادی زده اند. در بسیاری از مناطق افغانستان که خشونت طالبانی افزایش یافته است با مقاومت مردمی مواجه است.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان افزود: طالبان هیچ سود استراتیژیک و سیاسی از این خونخواری نخواهد برداشت زیرا خشونت به عنوان ابزار سیاسی منفور و مردود است. طالبان آتش‌بس را مرگ سیاسی خویش می پندارند و فکر می کنند با کشتار بی حساب، مردم را تشنه آرامش گورستان گونه ای دهه ۹۰ میلادی بسازند.

صالح در بخش دیگری از مطلبش بیان داشت: پس از ۲۵ سال داشتن اسلحه بر دست و آن هم به خاطر تامین حرص و آز راولپندی در تمام صفوف طالبان یک چهره کاریزماتیک از دید رهبری ظهور نکرده است.

وی اضافه کرد: طالب به عنوان ابزار تامین منافع همسایه وظیفه اش کنترل بر خاک است و پدیده مردم برایشان هیچ نوع اهمیت محوری ندارد و در گذشته نیز نداشت. مانند ملخ حمله می کنند و مانند ملخ می میرند. گویا روبات هایی هستند در پیکر انسان. جامعه تا اکنون برای مرگ هیچ طالبی نگریسته است و نخواهد گریست. طالب خود نیز به مرگ خویش نگریسته است و نخواهد گریست چون رشته احساس در این گروه خنثی است وخفه شده است.

این اظهارات آقای صالح در حالی مطرح می شود که درگیری بین نظامیان دولتی و جنگجویان طالبان در بسیاری از نقاط افغانستان افزایش یافته است.

همزمان با این درگیری ها، مذاکرات صلح نیز در دوحه قطر جریان دارد. با گذشت بیش از یک ماه از افتتاح این مذاکرات، طرفین به توافقی دست نیافته اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار