ارائه خدمات و توزیع نهاده‌های دامی بر اساس هویت گذاری دام‌ها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز، گفت: ارایه تمامی خدمات دامی از قبیل دریافت تسهیلات، صدور و تمدید دفترچه دام و توزیع نهاده‌ها براساس هویت گذاری دام‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا بصیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز بیان کرد: مقررشده است که با توجه به تعداد دام پلاک کوبی شده، نهاده‌ها به دامداران اختصاص یابد و  واحد‌های دامی که پروانه بهره برداری ندارند نیز می‌توانند در این خصوص اقدام کنند.

او، تصریح کرد: طرح هویت گذاری دام در نی ریز از تیر ماه پارسال شروع شده که همچنان ادامه دارد و ادارات جهاد کشاورزی و دامپزشکی با همراهی و همکاری بخشداری ها، دهیاری هاو شوارا‌های اسلامی شهر و روستا در این خصوص اطلاع رسانی لازم را انجام داده اند.

بصیری،  هدف از اجرایی شدن و اهمیت این طرح را دستیابی به آمار واقعی، حذف هزینه‌های موازی شناسایی و جلوگیری از قاچاق دام، برنامه ریزی طرح‌های اصلاح نژادی، استقرار نظام صحیح بهداشتی، افزایش سرعت و دقت در امر بیمه، تسهیل در روند توزیع نهاده‌ها و تامین نیاز‌های صنعت دامپروری به واکسن و دارو  دانست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز، ادامه داد: از ابتدای امسال  تاپایان شهریور ماه، بیش از ۲۱ هزار راس دام سبک و سنگین در این شهرستان هویت گذاری شده اند  که بر اساس سهمیه ابلاغی در نی ریز تا پایان امسال ‌باید بیش از ۱۵۰ هزار راس دام، پلاک کوبی شوند و در صورت تخصیص مستمر سهمیه نهاده‌های دامی از سوی دولت تحقق این امر دور از دسترس نخواهدبود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار