پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال وام به حوزه شیلات کهگیلویه وبویراحمد

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای حمایت از سرمایه گذاران حوزه شیلات در استان پرداخت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حمزه جانبازی مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این میزان تسهیلات به ۲۵ واحد تولیدی برای خرید بچه ماهی یا غذای آبزیان به سرمایه گذاران حوزه شیلات کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می شود.

جانبازی افزود: این افراد پس از نام نویسی در سامانه،تایید کارشناسان جهاد کشاورزی و تصویب کارگروه اشتغال برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

او بیان کرد: تسهیلات بانکی سرمایه در گردش با سود ۱۴ تا ۱۶درصد و با دوره بازپرداخت یک ساله پرداخت می شود.

جانبازی گفت: تمدید بودن مجوزهای آب،نظام مهندس و دامپزشکی از شرایط پرداخت تسهیلات بانکی سرمایه در گردش است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: اختصاص ارز یارانه ای برای خرید بچه ماهی که از کشورهای خارجی تامین می شود از راهکارهای حمایت از صنعت شیلات استان در سال جهش تولید است.

جانبازی بیان کرد: سالیانه ۱۸هزار تن ماهی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود اما امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا تولیدات آبزی پروران در استان کاهش یافته است.

او تعداد فرصت های شغلی مستقیم ایجاد شده صنعت استان را ۲هزار و ۶۰۰نفر ذکر کرد.

جانبازی گفت: اجرای طرح مطالعاتی امکان سنجی پرورش ماهی در بخش های آبریز استان از راهکارهای اطمینان بخشیدن به کارآفرینان برای سودآور بودن آینده  سرمایه گذاری آنان است. 

او افزود:برای تکمیل این طرح ۳۰ ایستگاه اندازه گیری فیزیکی و شیمیایی پرورش ماهی در بخش های آبریز استان ایجاد می شود.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در کشور است به‌طوری که حدود ۱.۶ درصد تولید ماهیان سردآبی جهان و ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می‌کند.

۲۵۰ واحد تولیدی پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

این استان با دارا بودن حدود ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب، ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را در خود جای داده است.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.