دستگیری کلاهبردار در فسا/کشف ۳۰ قطعه طیور مسروقه در فیروزآباد

مهم‌ترین حوادث ۲۱ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۱ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۳۶ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف سواری پژو و کشف ۱۳۶ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در شهرستان داراب خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و به آن دستور ایست دادند.

او ادامه داد: راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس به سرعت خود ادامه داد و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا، خودرو را رها و متواری شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۳۶ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در صندلی و درب‌ها جاسازی شده بود کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری ادامه دارد.

دستگیری کلاهبردار در فسا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با تبلیغ اخذ وام در سایت دیوار، مبلغ ۴۵ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ فرج رستمی گفت: در پی ارجاع پرونده قضائی با موضوع کلاهبرداری از طریق وعده اخذ وام در سایت دیوار، رسیدگی به موضوع توسط کارشناسان پلیس فتا آغاز شد.

او افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی با مشاهده آگهی اخذ وام در سایت دیوار، مبلغ ۴۵ میلیون ریال به شماره حساب اعلام شده واریز کرده و پس از آن وی دیگر جوابگو شماره تلفن نبوده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و دستگیر کنند، گفت: وی در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری ۴۵ میلیون ریالی اقرار کرد.

سرهنگ رستمی با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده روانه دادسرا شد، تصریح کرد: افرادی که قصد خرید اینترنتی از سایت‌های مربوطه دارند باید در ابتدا فروشنده کالا را احراز هویت و تا زمان تحویل کالا، اقدام به واریز وجه نقد نکنند.

ایست پلیس کوه چنار به اتوبوس حامل کالای قاچاق

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف یک محموله قاچاق ۲ میلیارد ریالی در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۶ دستگاه کیس، ۴ دستگاه لپ تاپ، ۲ دستگاه کامپیوتر و ۵۷۵ قلم انواع لوازم آرایشی قاچاق که به صورت ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف اتوبوس جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: یک نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مراجع قضائی معرفی شد.

موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در اوز کشف شد

فرمانده انتظامی "اوز" از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق ۱۳۰۰ سی سی به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ هادی محمدیان بیان کرد: ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی از وجود یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یکی از منازل مطلع شدند.

سرهنگ محمدیان افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن منزل، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق ۱۳۰۰ سی سی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اوز با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تلاش برای شناسایی مالک در دستور کار قرار دارد.

باند سارقان با ۵۰ فقره سرقت روانه زندان شدند

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با دستگیری باند ۴ نفره سارقان در شهرستان شیراز، پرده از راز ۵۰ فقره سرقت درون خودرو برداشته شد.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت درون خودرو در شهرستان شیراز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی، ۴ نفر از سارقان که اعضای یک باند بودند را شناسایی و با جمع آوری اطلاعات و مستندات لازم در یک اقدام غافلگیرانه، آنان را در مخفیگاهشان در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان، تصریح کرد: با انجام تحقیقات و بازجویی‌های صورت گرفته، اعضای این باند به ۵۰ فقره سرقت درون خودرو در شیراز اعتراف کردند.

سردار ملک‌زاده با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، تاکید کرد: مردم به توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس توجه کنند و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت یا تردد افراد مشکوک، مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۳۰ قطعه طیور مسروقه در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۳۰ قطعه طیور مسروقه به ارزش ۲۵ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار  گفت: با توجه به وقوع چندین فقره سرقت طیور در شهرستان فیروزآباد، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او بیان کرد: ماموران انتظامی با جدیت وارد کار شدند و با اقدامات فنی و تخصصی، موفق شدند در کمتر از ۴۸ ساعت سارق را شناسایی و وی را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارق، ۳۰ قطعه طیور از نوع کبک، مرغ و خروس مسروقه کشف شد، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار داشت: وظیفه نیروی انتظامی ایجاد آرامش و امنیت برای مردم است، اما از شهروندان تقاضا داریم با نصب دوربین مداربسته برای محل‌های نگهداری احشام و طیور خود، سارقان را در انجام عمل مجرمانه خود ناکام بگذارند.

دستگیری ۳۹ سارق و کشف ۷۱ فقره سرقت در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری ۳۹ سارق و کشف ۷۱ فقره انواع سرقت، طی دو هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: طرح ضربتی پلیس با هدف برخورد قاطع با سارقان و هنجار شکنان با هماهنگی مراجع قضائی و با اقتدار کامل در نقاط آلوده و جرم خیز اجرا شد.

او افزود: در همین راستا ماموران طی دو هفته گذشته پس از شناسایی منازل و پاتوق‌های تعدادی از سارقان، با اکیپ‌های جداگانه و در طرح‌های ضربتی اقدام به بازرسی از این مکان‌ها کردند و موفق شدند در این خصوص ۳۹ سارق را دستگیر و ۷۱ فقره سرقت را کشف کنند.

سرهنگ زینلی ادامه داد: در بازجویی‌های فنی و پلیسی از دستگیر شدگان، ۸ فقره سرقت منزل، ۸ فقره سرقت احشام، ۱۷ فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی، ۱۶ فقره سرقت قطعات خودرو، ۶ فقره سرقت اتومبیل، ۴ فقره سرقت موتورسیکلت، ۳ فقره کش روزنی، یک فقره سرقت مغازه و ۸ فقره سایر سرقت‌ها کشف شد.

این مقام انتظامی استان فارس با بیان اینکه برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی انتظامی مرودشت است، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ اعلام کنند تا در کمترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.

کشف محموله آرد قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی آباده از کشف ۶۲۵ کیسه آرد قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۶۲۵ کیسه آرد به میزان ۲۵ تن که قاچاق و فاقد هرگونه اسناد و مجوز بود کشف شد، افزود: برابر نظر کارشناسان ارزش محموله مکشوفه، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآوردشده است.

سرهنگ رزمجویی با اشاره به اینکه در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس، در افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه خود پویا و اثرگذار باشند.

۲ کشته و ۵ مجروح حاصل برخورد ۲ پژو پارس با یکدیگر

رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: بر اثر برخورد ۲ دستگاه سواری پژو پارس با یکدیگر در یک کیلومتری بیمارستان قائم در شهرستان فیروزآباد، ۲ تن کشته و ۵ نفر مجروح شدند.

سرهنگ مصطفی عباسی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مأموران از وقوع یک فقره تصادف رانندگی در یک کیلومتری بیمارستان قائم در شهرستان فیروزآباد مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

او ادامه داد: مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند سواری پژو پارس با ۷ سرنشین با یک سواری پارس دیگر برخورد کرده که در این حادثه، راننده و یک نفر از آن‌ها فوت و ۵ سرنشین دیگر مجروح و راهی بیمارستان شده‌اند.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه کارشناسان علت وقوع این سانحه رانندگی را موکول به تحقیقات بعدی کرده‌اند، از رانندگان درخواست کرد در هنگام رانندگی دقت نظر بیشتری داشته باشند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار