دستگیری ۷۸۰ نفر اراذل و اوباش در فارس /مامورنمای فضای مجازی توسط پلیس فتا دستگیر شد

مهم‌ترین حوادث ۱۰ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۱۰ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۷۸۰ نفر اراذل و اوباش در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در راستای تامین امنیت شهروندان، از ابتدای امسال تا کنون، ۷۸۰ نفر اراذل و اوباش در این استان دستگیر شده‌اند.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: قرارگاه تاکتیکی مبارزه با اراذل و اوباش با هدف مقابله با اعمال مجرمانه از قبیل تظاهر مستانه، اخلال در نظم عمومی، تیراندازی، چاقو کشی، عربده کشی، نزاع و درگیری، قدرت نمایی و تشدید و تسریع در برخورد با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت بویژه در صحنه وقوع جرم، از مردادماه سال جاری تا کنون در استان فارس فعال و راه اندازی شده است.

او با بیان اینکه ما در استان فارس اجازه عرض اندام به مخلان نظم و امنیت نخواهیم داد، گفت: از مرداد ماه امسال تاکنون، ۲۱۶ نفر از اراذل و اوباش که باعث سلب آسایش شهروندان شده بودند دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در همین راستا از ابتدای سال جاری تا کنون، ۷۸۰ نفر اراذل و اوباش دستگیر، احضار و تحت کنترل قرار گرفته‌اند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، بیش از ۱۰۰ تیغه انواع سلاح سرد از نوع قمه، ساطور، تبر و ... کشف شده است.

او عنوان داشت: اخلال در نظم عمومی، قدرت نمایی، درگیری، تهدید با سلاح سرد و گرم، عربده کشی، ایجاد رعب و وحشت، ضرب و شتم، زورگیری، سرقت به عنف و مسلحانه و گردنکشی در صفحات فضای مجازی نیز در سوابق مجرمان به چشم می‌خورد.

سردار حبیبی با بیان اینکه در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مقابله با فروشندگان سلاح سرد، در بازدید از ۳۵ واحد صنفی، یک هزار و ۴۰۰ تیغه انواع سلاح سرد از نوع ساطور، قمه، دشنه، تبر و ... کشف شده است، گفت: در این خصوص ۸ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است، بیان کرد: تحرکات اراذل و اوباش توسط پلیس فارس رصد می‌شود و برابر قانون با آنان به شدت برخورد می‌شود.

کشف کالای قاچاق در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف یک محموله قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف الله محمدی گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۶۵۰ عدد باطری گوشی موبایل، ۲ هزار و ۳۵۰ عدد کابل شارژر، ۲۷۲ عدد شارژر فندکی و ۸۴ عدد پاور بانک خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و ضبط شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مراجع قضائی معرفی شد.

مامورنمای فضای مجازی توسط پلیس فتا دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری فردی که در شبکه‌های اجتماعی ضمن معرفی خود به عنوان پلیس، اقدام به اخاذی از شهروندان می‌کرد خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی بیان کرد: پس از مراجعه تعدادی از شهروندان و طرح شکایت خود با موضوع مشاهده آگهی فروش لوازم منزل زیر قیمت بازار در صفحه اینستاگرام، اقدام به واریز وجه کرده و پس از آن مالک تلفن دیگر پاسخگو نبوده است.

این مقام سایبری ادامه داد: با بررسی‎‌های بیشتر مشخص شد این فرد با درج آگهی‌های مختلف در سایت‌های واسطه گر با عناوینی همچون استخدام منشی خانم، استخدام نیروی خانم و ... دایره مجرمانه خود را فراتر از شبکه‎‌های اجتماعی گسترانده است.

او گفت: همچنین متهم با معرفی خود به عنوان نیروی پلیس علاوه بر اقداماتی همچون اخاذی، کلاهبرداری و ... در فضای مجازی، قربانی‌های خود را نیز تهدید به آزار و اذیت نیز می‌کرده است.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، ماموران موفق شدند با اقدامات فنی و اطلاعاتی در کمترین زمان ممکن، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متهم با مشاهده ادله پلیس ضمن اقرار به جرم خود، اعتراف کرد که با ترفند‌های مختلف در شبکه اجتماعی و معرفی خود به عنوان مامور نیروی انتظامی، اقدام به جلب اعتماد کاربران می‌کردم و از این طریق به اخاذی و گرفتن اطلاعات شخصی و خانوادگی افراد مبادرت می‌کردم.

رئیس پلیس فتا استان فارس با اشاره به اینکه متهم تا کنون، ۵۰۰ میلیون ریال از ۵ شهروند اخاذی کرده است، هشدار داد: هرگونه جعل و یا سوء استفاده از عناوین‌های دولتی برابر قانون جرم است و افرادی که با تصور پنهان ماندن دست به اقدام مجرمانه می‌زنند همواره باید آگاه باشند فضای مجازی با حضور کارشناسان سایبری برای آن‌ها محیط امنی نخواهد بود.

سرهنگ سلیمانی از عموم مردم خواست تا هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۵ گزارش کنند.

واژگونی پراید حادثه آفرید

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: بر اثر واژگونی سواری پراید در محور "فورگ-داراب" یک نفر کشته و ۲ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی اظهار کرد: روز گذشته خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور "فورگ-داراب" به مأموران اعلام شد.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس تصریح کرد: بلافاصله مأموران به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری پراید با ۳ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون شده است.

سرهنگ دهقانی با بیان اینکه در این حادثه یک نفر بر اثر شدت جراحات وارده فوت و ۲ نفر دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند، خاطر نشان کرد: کارشناسان نداشتن توجه به جلو از سوی راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

انبار احتکار جو در ارسنجان کشف شد

فرمانده انتظامی ارسنجان گفت: در بازرسی از یک انبار، ۳۰۰ هزار کیلوگرم جو احتکار به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی بیان کرد: مأموران انتظامی ارسنجان با اقدامات فنی و تخصصی، از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار جو در انباری واقع در یکی از محلات این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: بلافاصله با کسب مجوز قضائی ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازدید از آن مکان، موفق شدند ۳۰۰ هزار کیلوگرم جو احتکار را کشف کنند.

فرمانده انتظامی ارسنجان با بیان اینکه ارزش این محموله احتکار شده برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

۵ میلیارد برنج قاچاق در زرین‌دشت کشف شد

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۲۴ تن برنج خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در بازرسی از یک کامیون خبر داد.

سرهنگ محمد بردیار بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه "خسویه" این شهرستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک کامیون حامل بار برنج مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از آن خودرو، ۶۰۰ کیسه چهل کیلویی برنج خارجی قاچاق به وزن ۲۴ تن کشف شد.

سرهنگ بردبار با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری ۱۲۸ سارق وخرده فروش مواد مخدر در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۱۲۸ سارق و خرده فروش مواد مخدر طی یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: برخورد قاطع و جدی با سارقان و هنجارشکنان یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی است که با هماهنگی مراجع قضائی و با اقتدار کامل در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه ماموران طی یک ماه گذشته پس از انجام اقدامات فنی و ترفند‌های خاص پلیسی، موفق شدند ۱۲۸ نفر سارق و خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کنند، عنوان داشت: کشف ۱۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر و ۵۳ فقره انواع سرقت از دیگر نتایج این طرح بود.

رئیس پلیس شهرستان کازرون با بیان اینکه ماموران انتظامی به صورت شبانه روزی برای برخورد با مجرمان و فراهم کردن امنیت و آرامش شهروندان تلاش می‌کنند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ اعلام کنند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به آن رسیدگی شود.

مزاحم ۱۴ ساله به دام پلیس فتا افتاد

فرمانده انتظامی فسا گفت: نوجوان ۱۴ ساله‌ای که در پیام رسان فضای مجازی اقدام به ایجاد مزاحمت و جعل عنوان پلیس فتا کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ فرج رستمی گفت: با ارجاع پرونده قضائی مبنی بر ایجاد مزاحمت برای شاکی توسط شخصی ناشناس و تهدید وی با جعل عنوان پلیس فتا از طریق پیام رسان فضای مجازی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و دستگیر کنند، گفت: وی که نوجوانی ۱۴ ساله بود با مشاهده ادله پلیس لب به اعتراف گشود و انگیزه خود را تذکر و هشدار به شاکی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی فسا با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: به منظور پیشگیری از بروز موضوعات مشابه و سایر آسیب‌های اجتماعی مرتبط با فضای مجازی در بین نوجوانان، ضرورت دارد خانواده‌ها ضمن آموزش نحوه صحیح استفاده از این فضا به فرزندان خود، بر عملکرد آنان نیز نظارت داشته باشند.

توصیه‌های پلیس مهر در پیشگیری از سرقت منزل

فرمانده انتظامی شهرستان مهر به شهروندان توصیه کرد: هشدار‌های پلیس را در جهت پیشگیری از سرقت جدی بگیرند.

سرهنگ عظیم اله کرمی با تاكيد بر اينكه مطالبه مردم از پليس، برخورد قاطع و جدی با سارقان است، گفت: مردم به توصيه‌های ذيل توجه كنند.

-تا حد امکان منزل خود را خالی نگذارید.
-مقابل کلیه پنجره‌های قابل دسترسی، نقاط نفوذ پذیر، نورگیر‌ها و روی دیوار‌های کوتاه حفاظ مقاوم و مطمئن نصب کنید.
-نسبت به تعویض قفل‌هایی که کلید یدکی آن‌ها گمشده یا برای مدتی در اختیار دیگران بوده سریعا" اقدام کنید.
-در صورت خروج از منزل تنها به بستن درب خروجی اکتفا نکرده و کلیه درب‌های داخل منزل (هال-اتاق‌ها) را قفل کنید تا فرصت جستجو و راه نفوذ از سارقین سلب شود.
-در صورت تغییر مکان حتما قفل‌های درب اصلی منزل جدید را تعویض کنید.
-اگر خانه‌های اطراف منزل شما خالی از سکنه است یا در مجاورت آن، مشغول ساختمان سازی هستند لازم است که از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.
-کلید منزل خود را در دسترس افراد غیر مطمئن قرار ندهید.
- روی درب ورودی چشمی نصب کنید و همچنین از آیفون تصویری استفاده کنید.
-از ورود افراد ناشناس تحت عنوان فالگیر، رمال و متکدی به داخل منزل به هر بهانه‌ای جلوگیری کنید.
-برای شناسایی افراد به هیچ وجه اقدام به باز کردن درب نکنید و این مورد را به فرزندان خردسال خود نیز آموزش دهید.
-در تمام ساعت شبانه روزی درب منزل را ببندید تا سارق نتواند وارد شود.
-اگر افرادی به عنوان مامور سازمان‌های مختلف به درب منزلتان مراجعه کردند قبل از شناسایی کامل و رویت کارت و مدارک شناسایی، اجازه ورود به آنان ندهید.
-در صورتی که محوطه بیرون منزل شما فاقد روشنایی کافی می‌باشد با نصب لامپ بر سر درب منزلتان، روشنایی محل را تامین کنید.
-در مجتمع‌های مسکونی درب ورودی حتمآ باید کنترل شود.
-همیشه درب پشت بام را به قفل آویز مطمئن مجهز کنید.
-شماره و مشخصات لوازم خانگی خود را از قبیل لوازم صوتی و تصویری، فرش، جواهرات، تابلو نقاشی، اشیاء عتیقه و گرانبها را دقیقآ یادداشت و در صورت امکان از آن‌ها عکس تهیه کنید تا در صورت وقوع سرقت شناسایی و دستیابی مجدد به آن‌ها امکان پذیر باشد.
-هنگام خروج از منزل به اتومبیل‌های متوقف شده و سرنشینان آن‌ها توجه داشته باشید در صورت مشکوک بودن شماره اتومبیل را یادداشت و به کلانتری محل اعلام کنید.
-چنانچه در همسایگی شما افراد مظنون و مشکوک یا معتاد به مواد مخدر سکونت دارند و نیز رفت و آمد‌های مشکوک و جابجایی وسایل در شب‌ها و مواقع غیر عادی صورت می‌گیرد فورا مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.
-بعد از شستشوی فرش از گستردن آن به روی دیوار‌ها و پشت بام بدون حضور افراد جدا خودداری گردد.
-از قرار دادن کلید منزل در محل‌هایی ماننده زیر جا کفشی و سایر محل‌های قابل دسترسی خودداری کنید.
-از نشان دادن محل نگهداری وجوه نقد، جواهرات و اشیای با ارزش و گرانبها به کسانی که مورد اعتماد نیستند و همچنین از نگهداری آن‌ها به صورت یک جا خودداری کنید.
-در موقع خالی بودن منزل از روشن گذاشتن چراغ یک اتاق به مدت طولانی و مستمر خودداری کنید و حتی المقدور از همسایگان و آشنایان قابل اعتماد بخواهید که روشنایی داخل خانه را در هنگام شب تغییر و یا از لامپ‌های تایمر دار استفاده کنید.
-هنگامی که به مسافرت می‌روید از همسایگان مورد اطمینان خود بخواهید تا مراقب منزلتان باشند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.