کلاهبرداری میلیونی با وعده فروش تجهیزات کشاورزی/دستگیری سارق دوچرخه و لوله‌های مسی اسپیلیت

مهم‌ترین حوادث چهارم مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز جمعه چهارم مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۱۷ کیلو تریاک در بازرسی از وانت نیسان

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از یک وانت نیسان در کمربندی "سوریان" شهرستان بوانات، ۱۱۷ کیلو تریاک کشف و یک سوداگر مرگ نیز دستگیر شد.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بوانات با اقدامات فنی و تخصصی، از تردد یک خودرو وانت نیسان حامل تریاک در کمربندی "سوریان" مطلع شدند.

او افزود: ماموران سریعا به محل مورد نظر اعزام و ضمن استقرار ایست و بازرسی محسوس و نامحسوس، خودرو وانت نیسان را توقیف و موفق شدند در بازرسی از آن، ۱۱۷ کیلو تریاک کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: اقدامات قاچاقچیان در این استان به هیچ وجه از چشمان تیز بین پلیس دور نخواهد ماند.

دپو کالای قاچاق ۲۰ میلیاردی در"کوه چنار" لو رفت

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۲۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در شهرستان کوه چنار خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان "کوه چنار" با اقدامات فنی و پلیسی از دپو کالای قاچاق در یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع شدند و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان، ۴۰۰ دستگاه دریل، ۵۰ دستگاه سنگ فرز، ۲۰۰ عدد کلیه متعلقات اره برقی، ۱۶۰ دستگاه اتو لوله با متعلقات آن و ۵۴۰ عدد اره چوب بر خارجی قاچاق را کشف کردند.

سردار ملک‌زاده با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه توسط کارشناسان، ۲۰ میلیارد ریال اعلام شده است، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان بیان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های اقتصادی غیر قانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به دستگیری متهمان در کمترین زمان ممکن اقدام شود.

دستگیری سارق دوچرخه و لوله‌های مسی اسپیلیت در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت دوچرخه و لوله‌های مسی اسپیلیت خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت دوچرخه در شیراز، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری "۳۱ جنت" این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، موفق شدند یک نفر سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه پس از تحقیقات به عمل آمده، متهم به ۲۰ فقره سرقت دوچرخه و لوله‌های مسی اسپیلیت در پشت بام‌های منازل اعتراف کرد، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کشف فلزیاب قاچاق ۲ میلیاردی توسط پلیس قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف یک دستگاه فلزیاب قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان "قیروکارزین" روز گذشته حین کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه فلزیاب قاچاق کشف شد، عنوان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ صالحی‌فرد با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: برخورد قاطع با قاچاقچیان در دستور کار انتظامی این فرماندهی است و از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت اطلاع از فعالیت‌های این دسته از افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف کود شیمیایی قاچاق در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف ۱۰ هزار کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأمورین انتظامی این شهرستان حین ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو، ۱۰ هزار کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق کشف کردند، افزود: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۳۵۰ میلیون ریال اعلام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "کوه چنار" با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، روز گذشته ۳ دستگاه خودرو سبک را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۵ هزار و ۷۰۰ عدد انواع لوازم بهداشتی و آرایشی، ۳۰۰ عدد لوازم جانبی خودرو، یک هزار و ۳۲۰ عدد نوشیدنی و ۳ دستگاه لباسشویی قاچاق که فاقد مدارک قانونی و گمرکی بود را کشف و در این خصوص ۴ نفر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه ارزش محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کلاهبرداری میلیونی با وعده فروش تجهیزات کشاورزی

فرمانده انتظامی فسا از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که از طریق آگهی فروش تجهیزات کشاورزی در فضای مجازی، ۷۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ فرج رستمی اظهار کرد: در پی ارجاع پرونده قضائی با موضوع کلاهبرداری از طریق وعده فروش تجهیزات کشاورزی در فضای مجازی، رسیدگی به موضوع توسط کارشناسان پلیس فتا آغاز شد.

او افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی با مشاهده آگهی فروش تجهیزات کشاورزی در سایت دیوار، مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال بابت خرید آن به حساب اعلام شده واریز کرده در حالیکه کالای مورد نظر تحویل نشده و شماره تلفن موجود نیز پاسخگو نمی‌باشد.

این مقام انتظامی گفت: پس از تکمیل تحقیقات از شاکی و اقدامات فنی، افسران پلیس فتا موفق به شناسایی متهم شدند و در یک عملیات ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ رستمی با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده روانه دادسرا و وجه کلاهبرداری نیز به حساب شاکی واریز شد، گفت: افرادی که قصد خرید اینترنتی از سایت‌های مختلف را دارند بایستی در ابتدا فروشنده را احراز هویت و تا زمان تحویل کالا و روئیت آن، اقدام به واریز وجه نکنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.