توقیف سانتافه و کشف بیش از ۲۰ کیلو شیشه/دستگیری ۵۳ اراذل و اوباش در شیراز

مهم‌ترین حوادث ۲۵ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث روز سه‌شنبه ۲۵ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۵۳ اراذل و اوباش در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته، ۵۳ نفر از اراذل و اوباش تحت تعقیب دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: طرح دستگیری محکومان و اراذل و اوباش متواری و تحت تعقیب به مدت ۲ روز توسط ماموران انتظامی به مرحله اجرا درآمد.

او ادامه داد: در این راستا با هماهنگی مقام قضائی و با انجام کار‌های اطلاعاتی و پلیسی مخفیگاه مجرمان متواری در نقاط گوناگون شهرستان شیراز شناسایی و طی چند عملیات متعدد و غافلگیرانه، ۵۳ نفر از این افراد دستگیر و تحویل دادسرا شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در بازرسی از منازل این افراد، ۱۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف شد، تصریح کرد: زورگیری، درگیری، ضرب و جرح عمدی، ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان، ایجاد مزاحمت برای بانوان، قدرت نمایی با سلاح سرد و عربده کشی در سوابق متهمان به چشم می‌خورد.

سواری تیبا با ۳۹ کیلو تریاک در" داراب" زمین گیر شد

فرمانده انتظامی داراب از توقیف سواری تیبا و کشف ۳۹ کیلو و ۵۶۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، روز گذشته کارکنان انتظامی این شهرستان به همراه ماموران یگان تکاوری استان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری تیبا مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۳۹ کیلو و ۵۶۰ گرم تریاک که به صورت بسیار حرفه‎ای جاسازی شده بود کشف شد، افزود: در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

توقیف سانتافه و کشف بیش از ۲۰ کیلو شیشه

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف سواری سانتافه و کشف ۲۰ کیلو و ۷۰۰ گرم شیشه در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک سواری سانتافه مظنون و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۲۰ کیلو و ۷۰۰ گرم شیشه که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف کردند.

او تصریح کرد: در این رابطه یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۹۰ درصد جرایم سایبری در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون گفت: در یک ماهه گذشته، ۹۰ درصد از جرایم سایبری رخ داده در این شهرستان کشف شده است.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: پلیس فتا طي یک ماه گذشته در اين شهرستان با هدف تامین امنیت کاربران و کنترل جرایم سایبری، فعالیت خود را بیشتر کرده است.

او با بیان اینکه طی یک ماه گذشته ۴۰ پرونده در زمینه جرایم سایبری به پلیس فتا ارجاع شده است، گفت: با رصد‌های انجام شده توسط کارشناسان و دستگیری ۵ نفر در این خصوص، ۹۰ درصد از جرایم کشف شده است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: کلاهبرداری اینترنتی ۳۵ درصد، برداشت‌های غیرمجاز ۳۵ درصد، هتک حیثیت ۲۵ درصد و سایر جرائم با ۵ درصد بیشترین جرایم رخ داده بوده است.

فرمانده انتظامی کازرون با تاکید بر اینکه اولویت پلیس فتا، پیشگیری است، گفت: آموزش‌های همگانی، افزایش سطح آگاهی شهروندان و اطلاع رسانی در راستای پیشگیری از وقوع جرایم از جمله اقدامات این پلیس است.

او یادآور شد: در بررسی‌های انجام شده ۸۰ درصد جرایم در بستر شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام رخ داده و وسیله ارتکاب، گوشی و سامانه‌های هوشمند بوده که باید والدین نظارت بیشتری بر فعالیت فرزندان خود در این فضا داشته باشند.

کشف ۷۰ راس گوسفند قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۷۰ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبرداد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: مأموران پاسگاه انتظامی "چهاربرکه" این شهرستان حین کنترل محور خروجی لارستان-بندرعباس، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را توقیف کردند.

او بیان کرد: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد این خودرو حامل ۷۰ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی است.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر شد، افزود: ارزش ریالی احشام قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ۸ تن هیزم قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۸ تن هیزم قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: ماموران انتظامی "ممسنی" هنگام گشت زنی درمحور‌های مواصلاتی به یک کامیون حامل هیزم مظنون و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی افزود: در بازرسی از آن کامیون، ۸ تن هیزم قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد.

سرهنگ قسام با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، عنوان داشت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی یک نفر سارق سابقه دار شده و با هماهنگی مقام قضائی آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده، متهم به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار