ظهور جمجمه ای از جنس خاکستر آتشفشان در آسمان مکزیک

یک آتشفشان غیرفعال در مکزیک، نشانه‌ هایی از فعالیت مجدد خود را نشان داده‌ و تصویر جالبی را با دودهای خود در آسمان مکزیک به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک آتش‌فشان غیرفعال در مکزیک، نشانه‌هایی از فعالیت مجدد خود را نشان داده‌است. روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارش داد که کاربران شبکه‌های اجتماعی تصویر ابر‌های این آتش‌فشان را به شخصیتی معروف به نام کاترینا تشبیه می‌کنند. مشاهده این ابرها در آسمان مکزیک، به خصوص شکل ظاهری ویژه آن، مردم محلی را به یاد جشنواره‌ای می‌اندازد که هر سال در ۱ و ۲ نوامبر برگزار می‌شود. تصویری با عنوان "Calavera Katrina" یا "جمجمه کاترینا" که به عنوان جمجمه ظریف نیز شناخته می‌شود، به عنوان نماد مردگان در جشن سالانه جشنواره "روز مردگان" در مکزیک استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید


در گزارش دیلی میل آمده است که تصاویر منتشر شده از این آتش‌فشان در روز چهارشنبه هنگام فوران آتش‌فشان «پوپوکاتپتل»، واقع در بین ایالت‌های «پوبلا» و «مورلوس» در مرکز مکزیک گرفته شده است. مقامات مکزیکی در پوبلا به شهروندان اعلام کردند که آتشفشان فعالیت متوسطی را نشان می‌دهد و خطری برای ساکنین آن منطقه ندارد، اما شاید علت نگرانی مسئولین پوبلا به خاطر باور‌های خرافاتی و احساسی مردم است. مردم با دیدن دود آتش‌فشان که به شکل جمجه کاترینا که نماد مرگ در این کشور است خیلی ترسیده‌اند و بر این باورند که طبیعت خشم خود را به آن‌ها نشان داده و می‌خواهد از آن‌ها انتقام بگیرد و آن‌ها را به کام مرگ بکشاند.

باور‌های غیر علمی و خرافی همیشه باعث ایجاد ترس‌های کاذب می‌شوند که در پس آن اعمال غیر عقلی و غیر منطقی از جانب اقراد معتقد به این باور‌ها صورت می‌گیرد و در برخی موارد باعث آسیب به خود و جامعه می‌شوند.

در ادامه تصویری متفاوت از این آتش‌فشان به همراه عکس جمجمه کاترینا را مشاهده می‌کنید:

ظهور جمجمه ای از جنس خاکستر آتشفشان در آسمان مکزیک

ظهور جمجمه ای از جنس خاکستر آتشفشان در آسمان مکزیک

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.