بلومبرگ: نفتکش‌های توقیفی آمریکا مالکان غیرایرانی دارند

شرکت‌های اماراتی و عمانی اعلام کردند چهار نفتکش توقیفی از سوی آمریکا متعلق به آنهاست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه بلومبرگ اعلام کرد نفتکش‌هایی که آمریکا به دلیل انتساب آن‌ها به ایران توقیف کرده است مالکان دیگر دارند.

بر این اساس، در مرداد ماه آمریکا مدعی توقیف چهار نفتکش حامل سوخت از ایران به مقصد ونزوئلا شد. این چهار نفتکش که در آب‌های آزاد توقیف شدند بار‌های خود را در نیویورک و نیوجرسی تخلیه کردند. دولت آمریکا خواستار توقیف بار این نفتکش‌ها به سود خود است.

با این حال، مقامات ایران از همان ابتدا تاکید کردند این نه این نفتکش‌ها و نه بار آن‌ها متعلق به ایران نیست. هم اکنون شرکت بین المللی مبین امارات خود را مالک دو نفتکش توقیفی "بلا" و "برینگ" اعلام کرده است. یک شرکت عمانی مستقر در انگلیس نیز اعلام کرده است محموله‌های نفتکش‌های "پاندی" و "لونا" متعلق به این شرکت است.

این شرکت‌ها از دادگاه منطقه کلمبیا خواسته اند این نفتکش‌ها و بار آن‌ها را به آن‌ها تحویل دهد و دولت آمریکا حق تصرف آن‌ها را ندارد.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدعی شده بود: ما ۴ نفتکش ایرانی را توقیف کردیم و این نفتکش‌ها هم اینک عازم هیوستون هستند. به زودی مشخص خواهد شد با این نفتکش‌ها چه خواهیم کرد.

وزارت دادگستری آمریکا ۲۴ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد این کشور محموله سوخت ارسالی ایران را به ونزوئلا توقیف کرده است.ما ۴ تانکر سوخت حامل ۱.۱۱۶ میلیون بشکه نفت خام ارسالی به ونزوئلا را به کمک «شرکای خارجی» توقیف کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
سلام.یک دماغ سوختکی جدید برای استعمارگران امریکایی!
آخرین اخبار