فرماندار ملکشاهی مطرح کرد;

۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه آبرسانی ملکشاهی اختصاص یافت

تاسمه گفت: در جریان سفر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان ایلام ، ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیلی برای اتمام پروژه آبرسانی به ملکشاهی اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد تاسمه فرماندار ملکشاهی از اختصاص ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیلی برای اتمام پروژه آبرسانی به ملکشاهی در جریان سفر معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان ایلام خبر داد و گفت: طرح آبرسانی به ملکشاهی که شامل سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه ‌خانه آب ، ۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلو ولت ، ۹ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۲۴.۵ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلیمتر می باشد ، در حال اجرا است.

او افزود: طرح آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی و روستا‌های مسیر و اجرای پروژه تصفیه‌خانه آب تحول بزرگی در تامین آب این شهرستان ایجاد خواهد کرد و با بهره‌برداری از این پروژه دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستا‌های اطراف وجود نخواهد داشت.

فرماندار ملکشاهی مطرح کرد: ایستگاه پمپاژ شماره یک این پروژه آبرسانی به طور کامل اجرا شده و ایستگاه‌های پمپاژ ۲ و سه تصفیه‌خانه آب نیز با پیشرفت بالا در حال اجرا است.

تاسمه مطرح کرد: همچنین خط انتقال برق فشار قوی به طول ۳۰ کیلومتر نیز بطور کامل اجرا شده و از ۲۴ کیلومتر خط انتقال آب ۱۸ کیلومتر تکمیل و از ۹ هزار مترمکعب مخزن، هفت هزار مترمکعب به اتمام رسیده است.

او اظهار کرد: با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه و ایستگاه‌های پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب سد چم‌گردلان (سد ایلام) تصفیه شده و به مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع شهرستان و روستا‌های اطراف خواهد شد.

شهرستان ۲۲ هزار نفری ملکشاهی در ۳۵ کیلومتری ایلام قرار دارد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.