قالیباف از طرح آبیاری ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان بازدید کرد

محمد باقر قالیباف در دومین روز از سفر خود به سیستان و بلوچستان از طرح آبیاری با لوله به ۴۶ هزار هکتار دشت سیستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت این طرح قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد باقر قالیباف که روز گذشته سفرش را از چابهار آغاز کرده بعد از سفر به سراوان و ایرانشهر صبح امروز وارد شهرستان زابل در شمال سیستان و بلوچستان شد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به زابل مورد استقبال نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، بخشداران، ائمه جمعه و مسئولان محلی قرار گرفت.


بیشتر خوانید


طرح انتقال آب به دشت سیستان در پی سفر هیات دولت در ابتدای سال ۹۳ مصوب و با عنایت رهبر معظم انقلاب بخش اول اعتبار آن با رقم ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تخصیص و جهت اجرا به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو ابلاغ شد.

با توجه به خشکسالی‌های ۲۰ سال سیستان و بلوچستان این طرح میتواند با تامین آب مطمئن در طول سال نوید دهنده رونق کشاورزی منطقه باشد.

سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان و همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی در این سفر سه روزه رییس مجلس شورای اسلامی به صورت میدانی بر طرح‌ها و پروژه‌های سیستان و بلوچستان نظارت خواهد کرد.

او  در سفر به منطقه سیستان به بررسی آخرین وضعیت طرح ۴۶هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان، ایجاد کارخانه استخراج مس و صنایع تبدیلی با توجه به ذخیره‌گاه آن در منطقه با سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی، کارخانه لاستیک، پروژه گاز رسانی، شبکه آب و فاضلاب، جاده‌های ارتباطی شهری و روستایی بزرگراه زابل - زاهدان، راه آهن چابهار - زاهدان - زابل-مشهد، کمربند سبز، وضعیت مبلمان شهری و حاشیه شهر، طرح رزاق و ساماندهی تراکتور‌های مرزی، چاه نیمه‌ها و لایروبی انهار، آب پایدار آشامیدنی و کشاورزی، محیط اختصاصی علمی و تفریحی برای بانوان خواهد پرداخت.

روسای کمیسیون‌های عمران، کشاورزی و صنایع و معادن رییس مجلس شورای اسلامی را در سفر به سیستان و بلوچستان همراهی می‌کنند.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از روسای کمیسیون‌های مجلس روز گذشته/ دوشنبه/ وارد فرودگاه کنارک شدند و در بدو ورود به فرودگاه مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد، نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران کنارک و چابهار و جمعی از مسوولان قرار گرفتند.

به گفته نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی، بازدید زیرساخت‌ها، بررسی نیازها، رفع مشکلات، بررسی طرح‌ها و روند اجرایی پروژه‌ها هدف اصلی قالیباف به سیستان و بلوچستان بوده و این سفر به دعوت مجمع نمایندگان این استان انجام شده است.

معین الدین سعیدی بازدید از روند ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار، بازدید از مناطق حاشیه شهر و دیدار با مردم و مسوولان را از مهمترین برنامه‌های سفر یکروزه قالیباف به چابهار عنوان کرد.

او افزود: بازدید از مناطق ساحلی و آشنایی با ظرفیت‌های شیلاتی، گردشگری و تجاری شهرستان‌های دشتیاری و چابهار از دیگر برنامه‌های دیروز رییس مجلس شورای اسلامی در جنوب سیستان و بلوچستان بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار