پارسال ۱۱۰ میلیون یورو سرمایه گذاری به استان کرمانشاه جذب شده است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت:باید به دنبال مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای هدایت آن‌ها به سمت استان باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  ابراهیم عزیزی؛ نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به دنبال مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای هدایت آن‌ها به سمت استان باشیم و این خود مستلزم تسهیل در امر قانون‌گذاری و اجرایی شدن بند پ ماده ۳۲ قانون احکام دائمی کشور برنامه‌های توسعه کشور در استان است.

او سپس برغیر برخوردار بودن استان براساس همین قانون تاکید کرد و گفت: مطابق با این قانون که می‌گوید استان‌هایی که نرخ بیکاری آن‌ها بالاتر از میانگین نرخ بیکاری کشور است به‌عنوان مناطق غیر برخوردار از اشتغال تعریف می‌شوند، باید استان را در زمره استان‌های غیر برخوردار تلقی کرد و مهم‌تر این‌که معافیت مالیاتی واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی در مناطق غیر برخوردار از اشتغال را به میزان معافیت‌های منظور شده در مناطق آزاد تجاری - صنعتی اعمال کند.

او بیان کرد: توسعه واحد و نیز تولید کالا‌های جدید در این واحد‌ها به میزان سهم خود مشمول این حکم هستند کلیه نقاط استان، مشمول این بند از حکم قانون بوده و باید ۲۰ سال معافیت مالیاتی داشته باشد.

او  به مناطق ویژه اقتصادی زاگرس و قصرشیرین هم اشاره کرد و افزود: اگر به این مناطق توجه خاصی مبذول داریم این مناطق می‌تواند نقش لوکوموتیو را برای واگن‌های توسعه استان بازی کند.

 دارابی رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه با توجه به موضوع اجرایی شدن ماده ۸۱ قانون الحاقی ۲ برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت گفت: براساس این قانون وزارتخانه‌هایی مانند: نیرو، نفت و ارتباطات و فناوری مکلف‌اند نسبت به تامین آب، برق، گاز و امکانات مخابراتی و شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تا درب واحد‌های صنعتی و معدنی مستقر در شهر‌ها و نواحی صنعتی و معدنی و منطقه ویژه اقتصادی اقدام کنند و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است اعتبار مورد نیاز را در لوایح بودجه سنواتی به این منظور پیش‌بینی کند و استان کرمانشاه هم استان پیرامونی و کمتر توسعه یافته است و اگر این قانون برای استان‌هایی همچون ما عملیاتی نشود، مسیر سرمایه گذاری به سمت استان‌های برخوردار خواهد بود.

او گفت:پارسال توانستیم دو سرمایه‌گذار خارجی را جذب کنیم و حدود ۱۱۰ میلیون یورو به استان جذب شده که ۱۳% مجموعه سرمایه‌گذاری حوزه صنعت معدن پارسال توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه جذب شده که رتبه سوم کشوری را از نظر جذب داشته ایم.

 دارابی تاکید کرد: سرمایه‌گذار خارجی برای ما علاوه بر ورود تکنولوژی و مدیریت، نوعی توان اجرایی و فرآیند‌های جدید اداره امور صنعتی را به کارآفرینان ما نیز منتقل خواهند کرد.

رئیس سازمان صمت استان گفت: در زمان ورود من در دی مال ۱۳۹۷، رتبه سازمان از نظر تحقق اهداف عملکردی ۲۲ بوده، لیکن در سال ۹۸ به رتبه ۱۳ ارتقا و بهار سال جاری به رتبه ۸ در تحقق اهداف عملکردی در کشور رسیده ایم.


او در چارچوب سیاست‌های وزارت‌خانه و اهداف اقتصاد مقاومتی نیز توضیحات مفصلی را بیان کرد و گفت: تلاش ما در سال جاری این بوده است که کمک‌های فنی و اعتباری رابه سمت صنوف سوق دهیم.

عزیزی؛ نماینده مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مسئله که مهم‌ترین دغدغه مردم و جوانان اشتغال است و اشتغال حق جوانان است افزود: در اصل ۲۸ قانون اساسی، اشتغال را حق دانسته است و این اشتغال در سالی که مقام معظم رهبری به‌عنوان سال جهش تولید نام‌گذاری کرده‌اند باید اتفاق بیفتد و لازمه این امر شناخت دقیق وضعیت موجود و طراحی وضعیت مطلوب است. باید موانع موجود بر سر راه این مسئله برداشته شود.

او افزود: باید کمک‌های مالی و تسهیلات در جهت ایجاد جهش تولید پرداخت شود و این تسهیلات باید قرض‌الحسنه و ارزان‌قیمت باشد تا به سامان برسد و دولت به این وظیفه قانونی‌اش عمل کند نکته دوم مالیات است که باید به استان کرمانشاه مطابق قوانین معافیت‌های مالیاتی داده شود و این هم باید توسط دولت در لایحه بودجه سنواتی دیده شود و دولت باید به این دو وظیفه اصلی اش عمل کند.
 عزیزی در پایان با توجه به این که قانون‌های جدید توسعه، راهکار‌های مناسبی برای پیشرفت کرمانشاه هستند افزود: باید علاوه بر استفاده از این قانون، راهکار‌های جدید نیز تعیین و مورد استفاده قرار گیرند و باید ظرفیت‌های ملی را برای پیشرفت کرمانشاه به کار گیریم و حق این استان است که بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار