ایجاد شورای حل اختلاف برای موضوعات صنعتگران

دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت : موضوعات مربوط به صنعتگران با ایجاد شورای حل اختلاف و عضویت سه نفر از اعضای هیأت رئیسه خانه صنعت و معدن در این شورا به صورت تخصصی بررسی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرهاد مرزی دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خانه صنعت و معدن استان پرداخت.

او گفت : مدیران دستگاه‌های اجرایی همکاری و همراهی خوبی با صنایع دارند، اما گاهی کارشناسان همراهی نمی‌کنند و به مصوبات ستاد تسهیل توجهی ندارند.

دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه افزود: گویا این کارشناسان علاقه‌ای به کار ندارند و ناراحتی‌ها خود را به این شکل بروز می‌دهند.

او به برگزاری جلسات ستاد تسهیل در خانه صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: خانه صنعت و معدن در سال ۹۸ با برگزاری ۷۵ جلسه سهم قابل توجهی از ۱۶۸ جلسه ستاد تسهیلی را داشته که در جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، اصناف و استانداری برگزار شده است.

 مرزی ادامه داد: ۹۵ درصد مصوبات مطرح شده در این ستاد قابل اجرا و با پیگیری‌ها اجرایی می‌شود.

او با اشاره به همکاری خوب این تشکل با دستگاه‌های قضایی استان، گفت: با ایجاد شورای حل اختلاف و عضویت سه نفر از اعضای هیأت رئیسه خانه صنعت و معدن در این شورا موضوعات مربوط به صنعتگران متمرکزتر و تخصصی‌تر پرداخته می‌شود.

مرزی ادامه داد: در جلسه‌ای که با رئیس کل دادگستری استان داشته‌ایم مقرر شد حتما پرونده‌های صنعتی و مرتبط با خانه صنعت و معدن به شورای حل اختلاف مربوطه ارسال شوند، در بحث احکام دیوان عدالت اداری و بانک‌ها مسائلی بود که بعضی بانک‌ها مقرارت و شرایط بانک مرکزی را رعایت نمی‌کنند برخورد و در مراجع قضایی پیگیری خواهد شد، رئیس دستگاه قضایی استان دستور دادند که با کسانی که مصوبات ستاد تسهیل را اجرا نمی‌کنند و مقاومت می‌کنند برخورد شود.

او افزود: مقرر شد شعبه ۱۹ و ۱۸ که به صورت تخصصی مسائل مربوط به بانک‌ها و صنایع را پیگیری می‌کنند توجه بیشتری به مسائل صنعتگران داشته باشند و مسائل تخصصی در مجتمع قضایی پیگیری شود و شعبه هشت تجدیدنظر نیز با توجه به اینکه در مجتمع قضایی صنعت و معدن شعبه تجدید نیست به صورت تخصصی به مسائل این حوزه بپردازد.

دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در ادامه نشست با مدیرکل دادگستری استان مقرر شد که در کمیسیون ۴۷۷ که پس از رای دادگاه تجدیدنظر برگزار می‌شود دو عضو خانه صنعت و معدن به قاضی این کمیسیون برای تداوم پیگیری قضایی پرونده مشاوره بدهند.

او به راه‌اندازی آموزشگاه فنی و حرفه‌ای خانه صنعت و معدن استان اشاره کردو افزود: با توجه به تخصصی و مهارتی بودن حوزه صنعت به فکر راه‌اندازی مجتمع فنی و حرفه‌ای افتادیم که کار‌های مقدماتی آن انجام شده است و به زودی این مجتمع نیز با همکاری مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان تأسیس خواهد شد.

مرزی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت از ابتدای سال صدور جواز تاسیس‌ها را به خانه صنعت و معدن واگذار کرده است گفت: در این ۶ ماه ۷۲۰ مجوز در خانه صنعت و معدن صادر شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار