رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

واکسن آنفولانزا برای پیشگیری از ابتلا به کرونا مصونیت ایجاد نمی‌کند

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تزریق واکسن آنفولانزا برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ایمنی ۱۰۰ درصد و برای پیشگیری از ابتلا به کرونا مصونیت ایجاد نمی‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: پویش آموزش و اطلاع رسانی با هدف افزایش سطح سواد سلامت مردم و ایجاد نگرش مثبت و رفتار متناسب با شرایط شیوع بیماری کرونا راه اندازی شد.

او افزود: این پویش از ۱۵ مهرماه ۹۹ با شعار «کار کن- زندگی کن، با کرونا هم مقابله کن» با راه اندازی ۱۰ ایستگاه در سطح نقاط مختلف شهر شهرکرد و استقرار بیش از ۱۰۰ کارشناس مجرب از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح و ۱۶ تا ۱۸ آغاز شد و ضمن آموزش چهره به چهره، بر نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات و صنوف نظارت می‌شود.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: بر اساس بازدید‌های بعمل آمده، میزان استفاده مردم از ماسک به ۹۰ درصد رسیده است، و از ۱۰ درصد مابقی هفت درصد ماسک همراه خود دارند، ولی از آن استفاده نمی‌کنند و سه درصد مابقی که نگرشی به این امر ندارند آموزش‌های لازم را دریافت می‌نمایند.

او ادامه داد: با پیوست ۱۰ درصد افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند به جمع کثیر استفاده کنندگان از ماسک، شاخص رعایت این دستورالعمل بهداشتی به بالای ۹۸ تا پوشش ۱۰۰ درصدی خواهد رسید.

جزایری متذکر شد، در کنار استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی نیز مورد تاکید است.

او در خصوص نحوه توزیع واکسن آنفولانزا اظهار داشت: این واکسن در مراحل اولیه برای مادران باردار در هر دوره‌ای از بارداری، کادر بهداشت و درمان خصوصا شاغلین بخش‌های کرونا، اورژانس و دانشجویان شاغل در محیط‌های بیمارستانی، جانبازان شیمیایی، بیماران خاص، سالمندان و معلولینی که در سرای سالمندان و مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند، تزریق می‌شود.

جزایری گفت: سایر گروه‌های هدف نیز واکسن آنفولانزا را با یارانه دولتی و قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۰ هزار تومان طبق عدالت خاص از داروخانه‌ها دریافت خواهند کرد.

او در پایان خاطر نشان کرد: تزریق واکسن آنفولانزا برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ایمنی ۱۰۰ درصد و برای پیشگیری از ابتلا به کرونا مصونیت ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار