رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبرداد؛

یک‌میلیون بسته بهداشتی در مناطق محروم توزیع می‌شود

مخبر از توزیع یک میلیون بسته بهداشتی و اقلام دارویی به مناطق محروم کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مخبر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آیین آغاز مرحله سوم پویش ملی احسان سلامت و توزیع یک میلیون بسته بهداشتی و اقلام دارویی اظهار کرد: مولفه‌های حکومت بر مردم سوار است و بار‌ها شاهد بودیم زمانی که در امور حکومتی مردم حضور نداشتند، توفیق حاصل نشده است.

او با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی یک‌نیروی بازدارندگی پیدا کرده است که هیچ قدرتی نمی‌تواند با سادگی تسلیم آن شود، گفت: یکی از وظایف دستگاه‌های حاکمیتی ایجاد بستر مشارکت و نقش محوری مردم است که ما در جریان‌های پیش آمده اخیر اگر مردم پای کار نمی‌آمدند کشور با مشکلاتی مواجه می‌شد.

مخبر گفت: مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند مشکلات باید در داخل کشور حل شود چرا که ابزار داخلی آن وجود دارد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه مردم می‌توانند در این مسیر با تمکن مالی و قدرت مدیریتی‌ای که دارد ما را کمک کنند، گفت: همچنین در بنیاد برکت، گروه توسعه اقتصادی تدبیر و بنیاد احسان مشاهده شده است که آدم‌های خیر چگونه ما را همراهی کرده اند همچنین عده‌ای نیز در این مسیر وظیفه توزیع را برعهده دارند

مخبر‌گفت: در موضوع سیل، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) جزو اولین دستگاه‌هایی بود که خدمت رسانی کرد چرا که در این مسیر علاوه بر رفع مشکل، تهیه دام، ساخت مسکن و... را انجام داد.

او با بیان اینکه با افتخار عرض می‌کنم که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اولین جلسه مقابله با کرونا را شب انتخابات برگزار کرد، افزود: اگر این اتفاق آن شب را رخ نمی داد قطعا کشور دچار مشکل می‌شد.

مخبر تصریح کرد: اگر ستاد پشتیبانی نمی‌کرد برای ابتدایی‌ترین خدمات دچار مشکل بودیم کمااینکه کشور‌های اروپایی برای تهیه ماسک آدم کشتند.

او با بیان اینکه ما یک لحظه در کشور دچار بحران تجهیزات نشدیم، گفت: من به مدیرعامل بنیاد برکت توصیه می‌کنم از خدمات دانشمندان ستاد که در حال حاضر برای درمان و تولید واکسن و کیت تشخیص تلاش می‌کنند، تقدیر شود، همچنین می‌توانید به نام هر یک از این دانشمندان مدرسه‌ای بسازید و یا در زادگاه‌های این افراد مدرسه‌هایی ساخته شود.

مخبر گفت: یک هفته است که در کشور اعلام شده است تشخیص آنفلوآنزا و کرونا تولید شده است، این درحالی است که ستاد اجرایی سه هفته پیش کیت‌های تشخیص را تولید کرده است.

او‌با بیان اینکه تکنولوژی واکسن را در اختیار داریم و از ۶ محور تست آن انجام شده است که ۲ مرحله از آن با موفقیت طی شده است، گفت: واکسن‌های به صورت مرتب در مراحل مختلف بر روی موش، خرگوش و میمون تست شده است.

مخبر گفت: بعداز  تزریق واکسن به این حیوانات آثاری از ویروس کرونا در بدن آن‌ها دیده نشد و عارضه‌ای نیز مشاهده نکردیم.

او با بیان اینکه ۵ میلیون بسته معیشتی توزیع شده است و در ۴ مرحله ماسک و موادضدعفونی کننده توزیع شد، افزود: قیمت آمپول رمدسیور را با تولید انبوه به ۶۰۰ هزار تومان رساندیم.

مخبر گفت: کاروان‌های سلامت احسان را به مناطق محروم اعزام کردیم که به صورت رایگان به محرومان خدمت رسانی می‌کنند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان‌اینکه رئیس جمهور هفته گذشته ۲۰ هزار و ۴۰۰ طرح اشتغال را در ستاد اجرایی افتتاح کردند، ادامه داد: ۶۰ هزار شغل با افتتاح این طرح‌ها راه اندازی شده اند.

مخبر گفت: در همین روز‌ها در خصوص ایجاد شغل و تولید واکسن کرونا خبر‌های خوبی خواهیم داشت.

او با بیان اینکه باید برنامه ریزی‌های گسترده‌ای برای رفع بحران‌های استان قم انجام شود، گفت: قطعا تا اواخر سال برنامه‌های گسترده‌ای را برای رفع محرومیت در استان قم انجام‌خواهیم داد.

مخبر با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در استان فارس اجرا شده است که ۳۰ هزار میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است، گفت: ۱۱۳ مدرسه، مسجد، واحد مسکونی ساخته شده است.

او تصریح کرد: ۲۴۱ هزار بسته بهداشتی و ۱۱۰ هزار بسته معیشتی در استان فارس توزیع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار