در دوره نقاهت بیماری کرونا از مصرف غذا‌های سرخ کرده پرهیز کنید

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در دوره نقاهت بیماری کرونا از مصرف غذا‌های سرخ کرده پرهیز کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهمن فروزنده کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ضمن توصیه مردم به پرهیز از غذا‌های سنگین مانند آش گوشت غلیظ، ماکارونی و سوسیس که هضم آن دشوار است اظهار داشت: همچنین باید در این دوره مصرف غذا‌های پرچرب و یا سرخ کرده مانند الویه، سیب زمینی سرخ شده، پنیر پیتزا، انواع کوکو و کتلت را محدود نمود.

او افزود: محدود کردن مصرف انواع فست فود‌ها و غذا‌های آماده فرآوری شده و ممنوعیت استفاده از ترشی‌ها و سرکه که سبب خشکی دستگاه تنفس و تحریک آن می‌شوند از دیگر نکات تغذیه‌ای است که باید در دروه نقاهت بیماری کووید ۱۹ به آن توجه شود.


بیشتر بخوانید


همچنین محدود نمودن مصرف نمک و شوری‌ها و غذا‌های کنسروی شور و مصرف شیر و لبنیات (بجز نوع پروبیوتیک) که ایجاد موکوس در دستگاه تنفسی می‌کنند و محدود نمودن استفاده از رب گوجه، فلفل، انواع سس‌های تند و سس خردل و محدود کردن مواد شیرین و شیرینی ها، آبمیوه‌های صنعتی، نوشابه‌های گازدار، شکر، مربا و قند از دیگر توصیه‌های این کارشناس تغذیه برای تقویت سیستم ایمنی بدن بود.

فروزنده در پایان از مردم خواست: مصرف نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های محرک مانند قهوه، چای غلیظ، نسکافه و یا شکلات تلخ را محدود نمایند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.