واردات کالای ملوانی در گناوه ۷۰ درصد کاهش یافت

رئیس استاندارد گناوه گفت: در نیمه نخست امسال ۴۲۷ مجوز استاندارد برای واردات کالای ملوانی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۰ درصد کاهش دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، قدرت اله شاهین زاده رئیس اداره استاندارد گناوه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته استاندارد بیان کرد: هفته استاندارد امسال با شعار حفاظت از زمین با استاندارد‌ها نامگذاری شده است و اگر مردم در زندگی روزمره استاندارد‌ها را رعایت کنند می‌توانیم از زمین در برابر آلودگی‌های زیست محیطی محافظت کنیم.

او افزود: زباله‌ها، گاز‌های گلخانه‌ای، آلودگی هوا، تغییرات اقلیمی از عوامل تغییر و تخریب زمین محسوب می‌شوند که با رعایت کردن استاندارد‌ها می‌توانیم آثار مخرب آن‌ها را کاهش دهیم.

رئیس استاندارد گناوه با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام جهش تولید، عنوان کرد: معتقدیم که تحقق این شعار با رعایت استاندارد‌ها امکان پذیر است، زیرا محصول با کیفیت قدرت رقابت پذیری بیشتری دارد و بازار‌های هدف را بهتر می‌تواند به دست آورد.

شاهین زاده با اشاره به کارهای صورت گرفته در اداره استاندارد گناوه، گفت: پارسال ۲۱ مورد ارزیابی از آزمایشگاه‌های همکار شهرستان انجام شد.

او ادامه داد: در زمینه صدور مجوز برای کالاهای وارداتی، در نیمه نخست امسال ۵۴۳ مجوز برای کالاهای تجاری صادر شد که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش دارد و ۴۲۷ مجوز هم برای کالاهای ملوانی صادر شد که نسبت به زمان مشابه پارسال ۷۰ درصد کاهش دارد.

رئیس اداره استاندارد گناوه با اشاره به اینکه ۱۲ مورد آسانسور مکان‌های عمومی در سامانه استاندارد ثبت شده است، بیان کرد: هزار و ۱۱۴ مورد بازرسی از مراکز تولید و عرضه کالا و ارائه خدمات صورت گرفته که نشان دهنده افزایش ۲۵۷ درصدی است.

شاهین زاده همچنین از فعالیت هزار و ۲۰۰ ساعت نفر در حوزه آموزش کارکنان و آموزش عمومی خبر داد.

او یکی از دغدغه‌های استاندارد را بتن‌های آماده عنوان کرد و افزود: امسال با پیگیری‌های انجام شده و اجرای مصوبات کارگروه استاندارد سازی شهرستان استفاده از بتن آماده استاندارد افزایش خوبی داشته است و اکنون بتن آماده در شهر با کیفیت استاندارد و مطلوب توزیع می‌شود.

رئیس اداره استاندارد گناوه از دست اندرکاران امر ساخت وساز خواست با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان که رطوبت بالایی دارد، برای افزایش عمر بنا و مقاوم‌سازی ساختمان از، مصالح استاندارد استفاده کنند.

شاهین زاده از مردم نیز درخواست کرد هنگام، خرید به علامت استاندارد به عنوان مرجع رسمی کیفیت کالا توجه کنند و شماره ده رقمی زیر علامت استاندارد را برای اصالت سنجی آن به ۱۰۰۰۱۵۱۷ بفرستند و از صحت مهر استاندارد روی کالا مطلع شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.