نرخ تورم خراسان رضوی از تورم کشور کمتر است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به شهریور ماه امسال ۲۳.۳ درصد بود در حالی که نرخ تورم کشور در این بازه زمانی ۲۶ درصد بود که نشان از کمتر بودن نرخ تورم خراسان رضوی نسبت به کل کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا جمشیدی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی  در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با اشاره به روند نزولی نرخ تورم در خراسان رضوی گفت: نرخ تورم استان خراسان رضوی در ۱۲ ماه منتهی به شهریور ماه پارسال  ۲۳.۶۰ و در شهریور ماه سال قبل از آن ۳۱.۳ درصد بود.

او افزود: در تابستان امسال جمعیت ۱۵ ساله و بالاتر استان چهار میلیون و ۸۶۹ هزار و ۵۲۰ نفر، جمعیت فعال استان ۲ میلیون و ۶۴ هزار و ۶۷۷ نفر، جمعیت بیکار استان ۱۱۷ هزار و ۶۷۸ نفر و جمعیت شاغل استان یک میلیون و ۹۲۶ هزار و ۹۹۰ نفر بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ سال به بالاتر خراسان رضوی در تابستان امسال ۴۲.۴ درصد است که نسبت به فصل بهار سه دهم درصد کاهش یافته و نسبت به فصل تابستان پارسال پنج درصد افزایش یافته است.

جمشیدی بیان کرد: نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ سال به بالاتر خراسان رضوی در تابستان امسال ۵.۷ درصد است که نسبت به فصل بهار امسال ۱.۳ درصد و نسبت به تابستان پارسال ۳.۳ درصد کاهش یافته است.

او تصریح کرد: نرخ اشتغال جمعیت ۱۵ سال به بالاتر خراسان رضوی ۹۴.۳ درصد است که نسبت به فصل بهار امسال ۱.۳ درصد و نسبت به تابستان پارسال ۳.۳ درصد افزایش یافته است.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.