۲۳۰ بسیجی و طلبه جهادگر قم به کمک کادر درمان آمدند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم از کمک ۲۳۰ نیروی فعال بسیجی و طلبه برای کمک رسانی به کادر درمان قم در پیک جدید کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، کبیری پور، معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم به تشریح آخرین اقدامات بسیج  در نبرد با ویروس منحوس کرونا پرداخت و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، اقدامات مستمر نظیر همکاری با معاونت بهداشت در بحث پایش واحد‌های صنفی، آموزش و غربالگری عمومی و اصناف، در حال انجام  است و  در ایام عزاداری محرم، نظارت بر هیئت‌ها نیز به کمک مدیران محلات و بسیجیان صورت گرفت.

او افزود: بسیج دانشجویی روزانه ۱۰۰هزار ماسک تولید و در بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها توزیع و به تهران ارسال می‌نماید و می توان گفت نبود کمبود ماسک و پیشگیری از وجود بازار سیاه در این حوزه، حاصل کار مستمر تولیدکنندگان بسیجی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم ادامه داد: در حال حاضر  به دلیل نبود نیاز انبوه، تولید گان حفاظتی، متوقف شده است و در صورت نیاز، خط تولید گان  مجددا راه‌اندازی می‌گردد.

کبیری پور عنوان کرد: سرکشی از خانواده بیماران، ضدعفونی اماکن، معابر عمومی و نقاط درمانی و جا‌های ضروری، کماکان ادامه دارد و در صورت اطلاع از نیاز بیشتر، با ابزار کامل‌تر از قبل، اقدام می‌نماییم.

کمک ۲۳۰ نیروی بسیجی و طلبه به کادر درمانی قم

او بیان کرد: در پیک جدید کرونا، ضمن جلسه با دانشگاه علوم پزشکی  آمادگی خود را در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها، بر استفاده از بیمارستان سپاه، یا تقاضا از رده‌های بالا برای استقرار بیمارستان صحرایی و در بحث نقاهتگاه، بنا به تشخیص، اعلام نمودیم.

کبیری پور ادامه داد:در دوره جدید کرونا، با استفاده از نیرو‌های بسیجی که عمدتاً از طلاب هستند حدود صد و پنجاه نفر در یک مرحله و هشتاد نفر در مرحله دوم، جهت کمک به کادر درمان قم معرفی شدند.


معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم با بیان این  بعضی از بسیجیان حاضر در مراکز درمانی قم، دوره قبل نیز بوده اند و آموزش لازم را دیده اند،گفت: نیرو‌های جدید، طی آموزش فشرده، به کمک پرستاران و خدمه بیمارستان‌ها شتافتند و یا به عنوان همراه بیمار با مراقبت و جابجایی و رفع سایر نیاز‌های آنان، جهت پیشگیری از سرایت بیماری در خانواده ها، می‌کوشند.

کبیری پور افزود: اگر لازم شود قرارگاه کریمه را برقرار می‌کنیم، تا به طور سیستماتیک، آمار فوتی‌ها و بیماران را از دانشگاه علوم پزشکی دریافت کنند و برای ضدعفونی منازل ،محله و رسیدگی به خانواده‌های بیماران و متوفیان کرونا و  رفع مشکلاتشان اقدام شود.

او  در ادامه به استمرار تهیه سبد کالا به همت پایگاه‌های بسیج و ذبح بیش از ۶۰۰ قربانی و توزیع گوشت بین نیازمندان و تعمیر لوازم خانگی ۲۲۰ خانوار محروم اشاره نمود.


معاون هماهنگ کننده سپاه قم در پایان از برگزاری مرحله آخر رزمایش بسیج با  بیش از ۵۰۰۰ بسته معیشتی در روز‌های پایانی ماه صفر خبر داد و افزود: این رزمایش در حوزه‌ها به طور غیر متمرکز نیز، برگزار می‌ شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار