کلنگ ساخت پروژه پخش سیلاب سایت‌های شماره ۴ و ۵ حوزه چاه دادخدا قلعه گنج با حضور مسئولان استانی و محلی به زمین خورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کلنگ ساخت پروژه پخش سیلاب سایت‌های شماره ۴ و ۵ حوزه آبخیز چاه داد خدا شهرستان قلعه گنج امروز با حضور شکراللهی نماینده پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و تعدادی از مسئولان محلی به زمین زده شد.

شکراللهی نماینده پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این مراسم به نقش مهم پروژه‌های آبخیزداری اشاره کرد و گفت: پروژه‌های آبخیزداری در افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از مخاطرات و کاهش خسارات ناشی از سیلاب‌ها نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارد.

او افزود: پروژه‌های آبخیزداری علاوه بر مهار سیلاب، در استحصال و ذخیره منابع آبی این منطقه بسیار تاثیرگذار است، همچنین می‌توانیم با شتاب بخشیدن در تکمیل و اجرای پروژه‌های آبخیزداری در راستای پیشبرد اهداف توسعه‌ای منطقه گامی بلند و موثر برداریم.

حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز گفت: امروزه اهمیت و نقش ویژه پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری بر هیچ کس پوشیده نیست، در همین زمینه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعتبارات درخوری برای اجرای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

او افزود: مساحت مجموع حوزه‌های آبخیز جنوب کرمان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار بوده و عملیات اجرایی طرح‌های حوزه آبخیزداری بر اساس یک برنامه مدون در حال انجام است.

احمدی تصریح کرد: سایت ۴ و ۵ پروژه آبخیزداری و آبخوانداری حوزه آبخیز چاه دادخدا مجموعاً شامل عملیات پخش سیلاب خاکی به حجم حدود ۱۰۵ هزار متر مکعب و سرریز سنگی ملاتی به حجم ۳۸۰۰ مترمکعب است.

او بیان داشت: میزان اعتبار مصوب این دو پروژه ۵۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، هدف از اجرای این پروژه را کاهش خطر بروز سیلاب ها، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، آبدهی قنوات و چشمه‌ها، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی و جلوگیری از فرسایش خاک دانست.

احمدی افزود: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان شامل عملیات مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژیکی و مطالعات در ۲۵ حوزه آبخیز در حال اجرا و بهره برداری است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.