معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تأکید کرد:

ممنوعیت تغییر کاربری اراضی زراعی

معاون اداره کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: ادارات کل امور اراضی با پدیده تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهرداد عارضی معاون قوه قضاییه در نشست هم اندیشی بررسی چالش‌ها و راهکار‌های پیشگیری از تغییرات غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغی استان کرمان گفت: براساس قانون تکالیف دستگاه‌های مختلف برای اجرای قانون جلوگیری از تغییر کابری اراضی کشاورزی و باغی دیده شده است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

او افزود: ادارات کل امور اراضی در برخی شهرستان‌های استان کرمان باید در راستای اجرای قانون جلوگیری از تغییر کابری اراضی کشاورزی و باغی فعال شوند و منتظر اقدام دادستان‌های شهرستان نباشند.

عارضی تاکیدکرد: براساس قانون، این اقدامات در حوزه وظایف امور اراضی است.

معاون اداره کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: بر مبنای درخواست امور اراضی می‌توان همکاری‌های لازم برای اجرای اجرای قانون جلوگیری از تغییر کابری اراضی کشاورزی و باغی را در شورا‌های تامین نیز پیگیری کرد.

عارضی تعامل موجود دراین خصوص در استان کرمان را بسیار خوب و قابل تقدیر دانست و گفت: براساس گفته‌های رییس قوه قضاییه، اولین وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی و اداری در حوزه پیشگیری است.

او بیان کرد: رییسی رییس قوه قضاییه تاکید کرده اند، هزینه کردن در پیشگیری بهتر از هزینه کردن در برخورد‌های قضایی است که این موضوع در استان کرمان به خوبی اجرایی شده است.

عارضی تاکید کرد: پیشگیری از اولویت‌های کاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانست و در این زمینه اقدامات خوبی اجرا شده است.

او افزود: کرمان در تمامی مسائل پیشرو است و از استان‌های بسیار مطلوب در اجرای موضوعات به ویژه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ب

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار