معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس:

حق قانونی ایثارگران در موضوع اشتغال باید محقق شود

عبدالرضا قاسم پور با اشاره به ظرفیت قانونی که برای استخدام و اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران وجود دارد بر لزوم تحقق این حق قانونی تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسم پور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران استان با تاکید بر تلاش برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به ایثارگران عزیز و کاهش بار مشکلات آن‌ها عنوان کرد: مدیران دولتی و همه کارگزاران نظام و دولت باید اهتمام لازم را برای حل مشکل خانواده شهدا و ایثارگران عزیز داشته باشند.

معاون استاندار فارس با اشاره به تفاهم نامه تامین مسکن و اشتغال ایثارگران و خانواده شهدا که اخیرا ما بین استانداری فارس و بنیاد شهید منعقد شده است، این اقدام را حرکتی مهم و اثرگذار توصیف کرد که با تدبیر استاندار فارس و همراهی بنیاد شهید و سایر ادارت و نهاد‌های متولی استان آغاز شده و به سمت عملیاتی شدن پیش می‌رود.

قاسم پور یادآور شد: عملیاتی شدن این گونه تفاهم نامه‌ها و سایر برنامه‌های مربوط به حوزه ایثارگران و خانواده شهدا تنها وظیفه بنیاد شهید نیست و همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها باید با همدلی به دنبال تحقق آن باشند.

او ادامه داد: همه ظرفیت‌های استان باید در کنار همدلی و هماهنگی مسئولان برای اجرایی شدن این تفاهم نامه به کار گرفته شود.

معاون توسعه میریت و منابع استانداری فارس همچنین با اشاره به ظرفیت قانونی که برای استخدام و اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران وجود دارد بر لزوم تحقق این حق قانونی تاکید کرد و دستگاه‌های متولی همچون سازمان صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی وتعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست بر اجرایی شدن قانون مذکور در شرکت ها، بنگاه‌های اقتصادی و کارخانه جات نظارت دقیق و جدی داشته باشند.

قاسم پور همچنین یادآور شد: در افتتاح پروژه‌های جدید و امر به کارگیری نیرو نیز باید سهمیه ایثارگران مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار فارس از فرمانداران و مشاوران و رابطان امور ایثارگران در شهرستان‌ها نیز خواست امور مربوط به این قشر گرانقدر به ویژه در حوزه اشتغال را با دقت و جدیت دنبال کنند.

قاسم پور تاکید کرد: اگر فرهنگ ایثارگری در جامعه جریان نداشته باشد شاهد عبور موفق از بحران و مشکلات و همچنین پیشرفت و توسعه نخواهیم بود؛ همانگونه در در شیوع بیماری کرونا شاهد از خود گذشتگی کادر درمان، کارگران، کارفرمایان و سایر اقشار مردم هستیم.

او، از همه دستگاه‌های متولی خواست گزارش فعالیت‌ها و اقدامات خود در زمینه اشتغال ایثارگران را ارائه کنند.

در این جلسه همچنین گزارشی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی و بنیاد شهید و مشاور امور ایثارگران استاندار ارائه و نظرات و پیشنهادات و مطالب اعضای جلسه مشاورین و رابطین هم شنیده شد.

همچنین مقرر شد بنیاد شهید و بنیاد مسکن نیز در رابطه با مسکن روستایی تفاهم‌نامه‌ای منعقد کنند و اجرایی شدن این تفاهم نامه نیز به صورت هفتگی از سوی مدیران این دونهاد پیگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار