استاندار فارس:

کمک های مومنانه در مرحله دوم به صورت مطلوب انجام شود

استاندارفارس گفت: مرحله اول کمک مومنانه و مواسات و همدلی در این استان به شکل مطلوبی برگزار شد و باید با استفاده از تجربیات به دست آمده مرحله دوم این کمک ها را به نحو احسن برگزار کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در در جلسه مشارکت های مردمی و کمک های مومنانه که با حضور دستگاه های مرتبط، خیرین و تشکل های مردم نهاد برگزار شد، اظهارداشت: کسانی که خود را شیعه امام علی(ع) می دانند به عنوان پیروان آن حضرت باید به سیره ایشان که مصداق بارز آن انفاق و نوع دوستی است اقتدا کنند و در این مسیر گام بردارند.

استاندار فارس با بیان این که برای حفظ جان هم نوعان باید از مال و اموال گذشت، افزود: این موضوعات هم تکلیف دینی و هم از آموزه های فرهنگی ما محسوب می شود؛ زیرا همواره ایرانیان به عنوان افراد نوع دوست که در تنگناها به کمک هم می آیند شناخته می شوند.

او با اشاره به این که نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اقدامات خوبی را در مرحله اول کمک های مومنانه صورت داده اند، گفت: بایستی در ادامه کار، همه قرارگاه ها برنامه های خود را به صورت مدون ارائه داده و مانند ید واحد عمل کنند.

استاندارفارس ادامه داد: نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز به عنوان نماینده روحانی عالی ترین مقام مذهبی و رسمی کشور در فارس رهنمودها و ارشادات لازم را ارائه خواهند داد و همه دست اندرکاران کمک های مومنانه و مواسات و همدلی از این راهنمایی ها بهره لازم را خواهند برد.

رحیمی افزود: در مرحله اول کمک مومنانه وظیفه اجرایی، بیشتر بر عهده سپاه و بسیبج قرار گرفت که جمع آوری، سازماندهی و رساندن کمک ها به دست نیازمندان را بر عهده داشتند و انتظار می رود با استفاده از شناخت خوبی که ایجاد شده است برای رساندن کمک ها به صورت هدفمند به دست نیازمندان استفاده شود.

او با اشاره به آسیب های وارده به کادر درمانی در جریان شیوع کرونا، خواستار توجه به ایشان در کمک های مومنانه شد و اظهارداشت: دولت علیرغم تنگناهای فراوان مالی، تلاش کرد به اقشار آسیب دیده از کرونا کمک هایی را ارائه دهد و از سیاست هایی مانند پرداخت بیمه بیکاری، ترمیم حقوق و ارائه تسهیلات برای مشاغل آسیب دیده در این راستا بهره گرفته است.

رحیمی خواستار تشویق کارکنان دولت، صنایع بزرگ و معادن برای ارائه کمک های مالی به آسیب دیدگان از کرونا شد و اظهارداشت: علیرغم این که کارکنان دولت و صنایع هم از شیوع کرونا دچار مشکلاتی شده اند اما باید آن ها را تشویق کنیم که در ارائه کمک به نیازمندان مشارکت داشته باشند.

استاندارفارس با بیان این که ائمه جمعه و جماعات در مرحله اول کمک های مومنانه مشارکت خیلی خوبی داشتند و در شناسایی نیازمندان ، جمع آوری کمک ها و سایر پشتیبانی ها همراهی کردند، افزود: انتظار می رود روحانیون در مرحله دوم کمک های مومنانه نیز ورود جدی داشته باشند؛ زیرا هرچه بتوانیم در خود محلات و مناطق نیازهای آسیب دیدگان را پوشش دهیم اثرگذارتر است.

رحیمی تصریح کرد: اولویت اول نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی باید کمک رسانی به جامعه هدف تحت پوشش خودشان باشد و در مرحله بعد سایر افرادی که تحت پوشش نیستند را باید مورد توجه قرار دهند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به مناسبت های مذهبی در روزهای جاری ، خواستار سازماندهی نذورات و کمک ها در قالب کمک های مومنانه و ارائه در خانه نیازمندان شد و گفت: همچنین باید از ظرفیت موکب ها بهره بگیریم زیرا قبلا در مراسم اربعین این موکب های کمک های بسیار خوبی داشته اند و در جریان کمک های مومنانه نیز می توانند موثر باشند.

او با تاکید بر این که فرمانداران و بخشداران نیز باید جلسه هماهنگی با دستگاه های حمایتی و سازمان های مردم نهاد را برگزار کنند، گفت: شهرداری ها در زمینه رسیدگی به نیازمندان و نظافت و ضدعفونی کردن شهر در ایام شیوع کرونا تلاش زیادی کردند و باید سعی کنند نیازمندان مرتبط با ادارات خود را نیز مورد توجه جدی قرار دهند.

استاندارفارس با تاکید بر این که فعالیت های جمعی و تجمعات در مراکز قرمز و نارنجی ممنوع است و صرفا در مراکز عادی امکان برگزاری مراسم ها وجود دارد، گفت: هرگونه مراسم و تجمعی باید با رعایت دقیق دستورالعمل ها باید برگزار شود و در مناطق قرمز دستورالعمل ها باید تشدید شود.

رحیمی با اشاره به این که دستگاه های اجرایی علاوه بر الزام کارمندان به استفاده از ماسک بهداشتی، باید از ارائه خدمات به ارباب رجوع در صورت عدم استفاده از ماسک خودداری کنند، گفت: استفاده از الزامات بهداشتی قبلا به بازار ابلاغ شده و همچنان نیز باید مورد تاکید باشد؛ همچنین با توجه به عدم رعایت الزامات بهداشتی در برخی پمپ بنزین ها باید این موضوع مورد تاکید ویژه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس اظهارداشت: برگزاری کنکور برابر دستورات ستاد ملی کرونا با تشدید رعایت دستورالعمل ها برگزار می شود و استان فارس در این زمینه عملکرد مطلوبی داشته است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس هم در این جلسه، گفت: کمک ۳۲۰ میلیارد تومانی در مرحله نخست کمک‌های مومنانه، استان فارس را پیشگام کرد.

نیازی افزود: در مرحله نخست با کمک خیران بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته بهداشتی و معیشتی نیز بین نیازمندان و خانواده‌های آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

او  گفت: با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، سیستم اجتماعی و مردمی، در کنار کادر درمان مرهمی بر درد‌های آسیب دیدگان از بیماری کرونا و نیازمندان شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس افزود: تلاش می‌شود با راه اندازی یک سیستم یک پارچه و هماهنگ خانواده‌های مستعد شناسایی شوند تا کمک ها، عادلانه بین نیازمندان توزیع شود.

جانشین استاندار در ستاد کرونا فارس هم گفت: از ٣٦ شهرستان استان تنها دو شهرستان بختگان و رستم از نظر کرونا وضعیت سفید دارند و شهرستان‌های دیگر در وضعیت زرد و قرمز هستند.

قاسم پور افزود: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، باید مراسم عزاداری‌ها در روز‌ها و مدت زمان کمتر انجام و نذورات هم با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی توزیع شود.

او گفت: تخصیص بخشی از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی برای تهیه بسته‌های معیشتی، راه اندازی سامانه شناسایی افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا و ثبت اطلاعات آن‌ها برخی از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار