در طرح شفا؛

همدان نامزد شهرهای ‌فعال ورزش های همگانی است

سرپرست نایب رئیسی فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت:فرایند ارزیابی شهر همدان به عنوان نامزد شهر ‌فعال کشور در فدراسیون ورزش های همگانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آقای شجیع ,سرپرست نایب رئیسی فدراسیون ورزش‌های همگانی اظهار داشت: طرح «شفا» مخفف شهر‌های فعال ایران است که طراحی و بازسازی شهر به سمتی است که از فعالیت‌های فیزیکی شهروندان حمایت کند.

او ادامه داد: این طرح با هماهنگی کمیسیون کلان‌شهر‌های کشور و مشارکت محوری شهرداران اجرایی می‌شود تا استاندارد‌های لازم را  در شهر‌های کشور ایجاد‌کند.

آقای شجیع افزود : در این طرح با ایجاد انگیزه برای شهرداران، تلاش خواهد شد زیرساخت‌های توسعه فعالیت بدنی در پیاده‌رو‌ها و مسیر‌های دوچرخه‌سواری و سایر رشته‌ها توسعه یابد.  

سرپرست نایب رئیسی فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه این طرح شهرداران را به سمت طراحی و ساخت شهر فعال تشویق می‌کند اظهار داشت: نتایج اولیه این ارزیابی در دومین نشست شورای سیاستگذاری شهر‌های فعال اول آبان در تهران اعلام می‌شود.

آقای صوفی شهردار همدان هم  از ایجاد ۱۰ ایستگاه دوچرخه‌سواری با هدف افزایش میزان تحرک جسمانی افراد درآینده‌ای نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.