7 موردی که درباره ایمپلنت بهتر است بدانید

امروزه پیشرفت زیادی در زمینه علم دندان پزشکی حاصل شده است که یکی از این موارد ایمپلنت دندان است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  امروزه پیشرفت زیادی در زمینه علم دندان پزشکی حاصل شده است که یکی از این موارد ایمپلنت دندان جایگزین دندان های از دست رفته می باشد . ایمپلنت همچون ریشه دندان عمل می کند و جانشین مناسبی برای آن است . اما بعضی افراد هنوز برای انجام این درمان ترس دارند به همین علت ما لازم دانستیم نکاتی را در این باره در این متن بیان کنیم:

1-آسیب نرساندن ایمپلنت به استخوان فک

ایمپلنت به  دلیل اینکه از جنس تیتانیوم است در بدن کاملا خنثی عمل می کند و در بدن هیچ گونه واکنش مضری ایجاد نمی کند . ایمپلنت تمایل دارد با تغییراتی که در سطح آن ایجاد شده است جذب استخوان فک شود. ایمپلنت ها از ادامه تحلیل استخوان فک نیز جلوگیری می کند و در استخوان هیچ واکنشی ایجاد نمی کند . تیتانیوم با داشتن بالاترین مقاومت و استحکام در عین حال سازگارترین فلز با بدن است.

2  -درمان ایمپلنت درد و ناراحتی ندارد

کاشت ایمپلنت در محیط استریل انجام می شود و نسبت به دیگر جراحی های دهان و دندان کاملا بدون درد و ناراحتی است و اگر دستورات دندانپزشک رعایت شود این جراحتی به راحتی انجام می شود. بخصوص اگر که روش قرار دادن ایمپلنت بصورت پانچ و ایمپلنت بدون جراحی باشد این درمان کاملا بی درد است.

7 موردی که درباره ایمپلنت بهتر است بدانید
۳-کاشت ایمپلنت را می توان همزمان با کشیدن دندان انجام داد

معمولا دندان هایی که نمی توان نگهداری نمود کشیده می شوند و ۲ تا ۳ ماه پس از آن استخوان سازی در قسمت بدون دندان رخ می دهد اما در برخی شرایط  ممکن است  که دندان پزشک تشخیص دهد ریشه دندان دچار عفونت فعال نیست و می توان همزمان با کشیدن دندان ایمپلنت انجام شود.در این روش کشیدن ریشه و قرار دادن ایمپلنت در یک مرحله انجام می شود و زمان درمان طولانی نمی شود.

۴-ممکن است قرار دادن روکش دندان روی ایمپلنت کمی زمان ببرد

پس از اینکه ایمپلنت در دهان قرار داده شد برای اینکه استخوان اطراف ایمپلنت کاملا شکل بگیرد و ساخته شود ۲ تا ۴ ماه یا حتی در برخی مواقع که نیاز به پیوند استخوان وسیع باشد ۶ ماه زمان می برد. اما با توجه به شرایط ممکن است در برخی مواقع که استخوان فک مناسب باشد روکش موقت یا دائم همزمان با ایمپلنت قرار داده شود.

7 موردی که درباره ایمپلنت بهتر است بدانید

۵-نیاز به بالا کشیدن سینوس فک برای برخی  از بیماران

افرادی که زمان زیادی از کشیدن دندان های  خلفی فک بالایشان می گذرد به علت اینکه سینوس استخوان فک بالا  به درون استخوان گسترش یافته استخوان کافی جهت قرر دادن ایمپلنت وجود ندارد. بنابراین لازم است قبل از قرار دادن ایمپلنت استخوان فک ترمیم شود.همزمان با  ترمیم استخوان یا ۴ ماه پس از ترمیم  می توان ایمپلنت را قرار داد

۶-جراحی ایمپلنت برای برخی افراد بهتر است انجام نشود

جراحی ایمپلنت در اغلب افراد انجام می شود و محدودیتی ندارد مگر در مواقع بسیار کم مثل بیمارانی که دیابت کنترل نشده دارند و بیمارانی که تحت رادیوتراپی می باشند . همچنین بیمارانی که  مدت طولانی تحت درمان بیس فسفونات برای پوکی استخوان بوده اند نیز باید یک سال از مصرف نکردن این دارو گذشته باشد . تجویز ایمپلنت برای این افراد به تشخیص دندانپزشک متخصص ایمپلنت بستگی دارد.

۷-شایعات غلط در مورد ایمپلنت

در رابطه با جراحی  شایعات زیادی از مردم شنیده می شود مانند اینکه بعد از جراحی ایمپلنت سرتان رانباید خم کنید ، بعد از جراحی ایمپلنت نباید سرما بخورید ، قرار دادن ایمپلنت در دهان باعث ایجاد عفونت می شود، و بسیاری از شایعات دیگراز این قبیل . که باید گفت این باورهای اشتباه هیچ گونه توجیه علمی ندارد و تنها شایعاتی بیش نیست. بهتر است قبل از جراحی ایمپلنت با دندان پزشک خود یا با متخصص ایمپلنت از آلمان دکتر بزرگ مشورت کنید و سوالات خود را بپرسید تا شک و تردیدها از بین برود.

 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نبض بازار ، ایمپلنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
وام ودیعه، اجاره مسکن را ارزان کرد
آخرین اخبار