آقازاده خبر داد؛

آزاد سازی پول‌های هپکو در گرو تامین ضمانت نامه

استاندار مرکزی گفت: ۲۳۰ میلیارد تومان پول هپکو در حساب سازمان راهداری است، اما امکان صدور ضمانت نامه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سید علی آقازاده استاندار مرکزی گفت: ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی دولت برای ساخت ۲۰۴ دستگاه گریدر در شرکت هپکو اراک در حساب سازمان راهداری است، اما امکان صدور ضمانت نامه وجود ندارد.

آقازاده افزود: با پیگیری‌های سال‌های اخیر در حال حاضر شرکت هپکو مشکل جدی برای ادامه تولید ندارد به غیر از اینکه نمی‌تواند ضمانت نامه لازم برای عقد قرارداد را تامین کند و شرکت آذر آب اراک هم با ۳۰ میلیون دلار می‌تواند قرارداد خارجی و داخلی برای تولید منعقد کند.

استاندار مرکزی افزود: این استان در رفع مشکلات و موانع تولید در ۳ سال اخیر اقدامات مناسبی داشته و این درحالی است که کارکنان هپکو ۷ ماه حقوق نداشتند و کارکنان آذرآب هم برای مشکلات کارگری کف خیابان بودند.

او ادامه داد: تورم و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها به همه تولیدات تسری یافته است و باید حاکمیت و نظام برای آن بیندیشد.

آقازاده بیان کرد: در همین شرایط اقتصادی واگذاری واگن پارس به مپنا کلید زده شد که با واگذاری این شرکت مشکلات بیمه، بانک و تامین اجتماعی شرکت واگن پارس حل خواهد شد.

او تصریح کرد: قیمت تمام شده یک دستگاه گریدر پارسال ۹۰۰ میلیون تومان بود، اما اکنون به ۶ میلیارد تومان رسیده است و باید از این شرایط سخت تاریخی گذر کرد.

استاندار اظهار کرد: اکنون باید تلاش شود واحد‌های صنعتی خصوصی استان مرکزی که با مشکلات مواجه هستند موانع آن‌ها هم برطرف شود.

او تاکید کرد: ممنوعیت استقرار واحد‌های صنعتی در شعاع ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اکنون موجب مشکلاتی شده و باید این مصوبه به هیات دولت بازگردد که با رفع آن سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحد‌های صنعتی با مانع مواجه نشوند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.