رئیس اداره نظارت فنی سازمان تأمین اجتماعی مطرح کرد؛

علت توقف انتقال سابقه صندوق بیمه روستاییان به تأمین اجتماعی

حمزه درباره علت توقف انتقال سوابق بیمه روستاییان و عشایر به سازمان تأمین اجتماعی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، میثم حمزه رئیس اداره نظارت فنی سازمان تامین اجتماعی درباره علت توقف انتقال سوابق بیمه روستاییان و عشایر به تامین اجتماعی، اظهار کرد: به استناد قانون نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی مصوبه ۲۳۶۵ مجلس شورای اسلامی تمامی افرادی که بنا به دلایلی رابطه استخدامی با موسسه خدمت قبلی داشتند و در صورتی که مشمول مقررات و به عبارتی بیمه‌پرداز سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرند، می‌توانند سوابق دولتی قبلی خود را از سایر صندوق‌های بیمه‌ای به تأمین اجتماعی منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه بیمه شدگان با پرداخت مابه التفاوت می‌توانند به سوابق بیمه‌ای خود اضافه کنند، گفت: دلیل این توقف در انتقال سابقه صندوق بیمه روستاییان و عشایر به سازمان تأمین اجتماعی مربوط به ماده ۵ آیین نامه صندوق بیمه روستاییان و عشایر است؛ این ماده این انتقال را تابع ضوابط عمومی نقل و انتقال دانسته و از آن جایی که وضعیت مشمولان بیمه روستاییان و عشایر با سایر صندوق‌های بازنشستگی متفاوت است، بر همین اساس به دلیل این ایراد قانونی، از دو سال گذشته انتقال سوابق روستاییان به سازمان تأمین اجتماعی متوقف شد.

حمزه درباره اقداماتی که تا این لحظه در این خصوص انجام شده است، گفت: زمانی که این توقف اتفاق افتاد، پیگیری‌هایی صورت گرفت و معاونت حقوقی ریاست جمهوری این ایراد قانونی را تأیید کرد و پیشنهاد اصلاح ماده ۵ آیین نامه صندوق بیمه روستاییان و عشایر را داد.

وی افزود: ماده ۵ آیین نامه صندوق بیمه روستاییان و عشایر باید توسط خود صندوق بیمه روستاییان و عشایر اصلاح و به دولت اعلام شود که عملاً این اتفاق نیفتاده است. با توجه به نظری که مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برای حل این مشکل داشت پیگیری‌هایی از سمت مدیران صندوق بیمه روستایی و عشایر انجام شد و در چند ماه گذشته جلساتی را با نمایندگان صندوق بیمه روستاییان و عشایر داشتیم.

حمزه تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های قانونی موجود به منظور تسریع در انجام این امر قرار شد یک تفاهم نامه مشترک بین سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان عشایر تنظیم شود و برای شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی ارسال شود. بعد از آن جلساتی که اواخر شهریور ماه در معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، متن تفاهم نامه را تنظیم کردیم و متن این تفاهم نامه مورد تأیید مدیران دو سازمان و صندوق بیمه‌ای قرار گرفته است.

وی گفت: در حال حاضر در دستور کار شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی قرار گرفته است و به زودی با تصویب در این شورا و تأیید ریاست جمهوری نقل و انتقال سابقه از صندوق بیمه روستاییان و عشایر به سازمان تأمین اجتماعی برقرار می‌شود.

حمزه خاطرنشان کرد: تمام اقداماتی که وظیفه سازمان تأمین اجتماعی بود انجام شده است و تفاهم نامه را تنظیم کردیم و پیگیر هستیم و در چند روز گذشته نامه‌ای را به وزارت کار ارسال کردیم تا این کار سریع‌تر انجام شود، احتمالاً این کار بعد از تصویب شورای رفاه و تأمین اجتماعی تا یک ماه آینده انجام شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد یاراحمدی
۰۰:۱۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
سابقه بیمه
آخرین اخبار