شیوع گسترده ویروس کرونا در ماکو؛

ظرفیت تنها بیمارستان ماکو تکمیل شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: در پی شیوع گسترده ویروس کرونا ظرفیت تنها بیمارستان ماکو تکمیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رحیم صمدی  رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: با توجه به افزایش بی‌رویه مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان طی سه هفته اخیر، وضعیت فوق قرمز در این منطقه ایجاد شده که ادامه این روند می‌تواند معضلی غیرقابل جبران به وجود آورد.

صمدی با ابراز نگرانی از وضعیت بسیار حاد این شهرستان اظهار داشت: متاسفانه تعداد فوتی‌های اخیر در این شهرستان چهار برابر پیش از بروز موج جدید شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو اضافه کرد: ظرفیت تنها بیمارستان شهرستان تکمیل شده و حتی برخی از بیماران در نوبت پذیرش در بخش آی سی یو قرار دارند.

صمدی بیان کرد: ساده انگاری بیماری و کاهش استفاده از لوازم حفاظت فردی و عادی شدن شرایط برای مردم از عوامل این رشد نگران کننده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو با بیان اینکه مبتلایان بدون علامت از حضور در تجمع‌ها باید پرهیز کنند، ادامه داد: این افراد در صورت سطحی بودن علامت و نیاز داشتن به مشاوره از ظرفیت تلفن ۴۰۳۰ استفاده کنند، زیرا همکاران به صورت شبانه روزی برای پاسخگویی آماده هستند.

صمدی در ادامه با بیان اینکه محدودیت‌هایی برای آرامستان‌ها در نظر گرفته شده، گفت: شهروندان تنها با تماس تلفنی، تسلیت درگذشتگان را انجام دهند تا مانع شیوع بیشتر کرونا شوند.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.