کاهش بیماری کرونا در گرو اجرای دقیق محدودیت هاست

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در استان گفت:کاهش بیماری کووید ۱۹ در گرو اجرای دقیق محدودیت‌های کرونایی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی عصر امروز در هفتاد و سومین جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گفت: عملکرد فرمانداران در اجرای دقیق محدودیت‌ها رصد می‌شود و در صورت تداوم کم کاری تدابیر ویژه‌ای اتخاذ می‌شود.

شهریاری با انتقاد از عملکرد سلیقه‌ای برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی در اجرای دورکاری کارکنان گفت: مدیران در اجرای ۳۰ تا ۵۰ درصدی کارکنان نباید مقاومت کنند و موظف به اجرای مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا هستند.

استاندار آذربایجان غربی یکی از اقدامات شاخص برای کنترل کرونا را افزایش نمونه گیری‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی دانست و افزود: با افزایش نمونه گیری‌ها بیماران سریع‌تر شناسایی و روند شیوع بیماری سریع‌تر قطع می‌شود.

شهریاری گفت: روند افزایشی بیماری کرونا در استان بیانگر عدم اجرای درست دستور العمل‌های بهداشتی است. فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی باید به وظایف خود به درستی عمل کنند.

او ادامه داد: نانوایی ها، ادارات و آرامستان‌ها سه مکانی هستند که کمترین میزان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) تصریح کرد: علیرغم اینکه همه دلداگان اهل بیت مشتاق عزاداری هستند متاسفانه به دلیل روند افزایشی بیماری کرونا مراسمات عزاداری باید بصورت مجازی و بهره گیری از ظرفیت صدا و سیما باشد. مدیران خراسان رضوی نیز اعلام کرده اند حاضر به پذیرش عزاداران در این مناسبت‌ها نیستند.

شهریاری افزود: تردد مبتلایان به کرونا که در منزل دوران قرنطینه را سپری می‌کنند در سطح جامعه غیرقانونی است و دانشگاه علوم پزشکی باید بر روند درمان این افراد در منازل نظارت داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به زیر ۴۰درصد رسیده و این زنگ هشداری جدی است.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.