ارسال ۱۵۰ شعر ترکی به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی/مهلت ارسال آثار تمدید شد

دبیر جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی گفت: عاشقان ترک‌زبان امام رضا(ع) ۱۵۰ شعر ترکی آذری به این جشنواره ارسال کرده اند.

دبیر جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری با بیان اینکه  مهلت ارسال آثار تا پایان فروردین تمدید شده است، افزود: با توجه به نزدیک‌شدن به پایان مهلت ارسال آثار به جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری، دریافت اثر از نظر تعداد، سیر صعودی به خود گرفته و تاکنون ۱۵۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

سعید سلیمان پور اظهار داشت: در ۱۶ دوره قبلی این جشنواره که در کنار بخش ملی، بخش بین‌المللی نیز دارد، عاشقان ترک‌زبان امام رضا (ع) از کشور‌های گوناگونی شرکت داشته‌اند و از برگزیدگان این بخش دعوت شده است که برای اختتامیه به ایران بیایند که کشور‌هایی مانند ترکیه، آذربایجان، عراق، ازبکستان و ترکمنستان در این جشنواره شرکت کرده اند و حتی شاهد بوده‌ایم شاعران ترک‌زبانی از کشور‌های اروپایی مانند آلمان برای جشنواره شعر فرستاده‌اند.

وی اضافه کرد: داوری‌ها بعد از پایان‌یافتن مهلت ارسال آثار که پایان فروردین ماه است و تجمیع آن‌ها در دو بخش مجزای ملی و بین‌المللی شروع خواهد شد.

دبیر جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ادامه داد: از برنامه‌های جنبی جشنواره، شب‌شعر‌های رضوی و نیز کارگاه‌های شعر رضوی است که در ماه‌های فروردین و اردیبهشت در برخی شهرستان‌ها برگزار خواهد شد. البته یکی از شب شعر‌های رضوی را اسفند سال گذشته در شهرستان مراغه برگزار کردیم که با استقبال شاعران روبرو شد.

سلیمان پور زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره را پنجشنبه چهارم خرداد در شهر میاندوآب اعلام کرد و گفت: البته از دوره قبل، به نوعی اختتامیه جشنواره را از ارومیه و مرکز استان به دیگر شهر‌های استان منتقل کردیم. در دوره قبلی اختتامیه در شهرستان چایپاره برگزار شد و امسال شهر میاندوآب انتخاب شده است.

تجلیل از مقام، زنده‌یاد استاد میرزاحسین کریمی مراغه‌ای

وی افزود: امسال در اختتامیه این جشنواره بین‌المللی، بخش ویژه‌ای برای تجلیل از مقام شاعر بزرگ و فقید آذربایجان و شاعر جریان‌ساز اهل بیت (ع)، زنده‌یاد استاد میرزاحسین کریمی مراغه‌ای درنظر گرفته ایم. استاد کریمی مراغه‌ای بهمن سال قبل درگذشت که این ضایعه بزرگ، پیغام تسلیت رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی را در پی داشت و در اختتامیه از اشعار رضوی آن استاد فقید نیز یاد خواهد شد.

سلیمان پور ادامه داد: میرزاحسین کریمی مراغه‌ای متولد ۱۲ مرداد ۱۳۱۰ در مراغه از شاعران معاصر بود که بیشتر اشعار وی ادامه دهنده سبک سنتی و کلاسیک بود. از وی بیش از ۵۵ جلد کتاب شعر به چاپ رسیده است که از این تعداد ۲۵ جلد کتاب شعر در موضوعات اجتماعی و طنز و ۳۰ جلد کتاب دیگر مرثیه و مداحی است. وی در ۲۰بهمن ۱۴۰۱ به دلیل کهولت سن و بیماری، چشم از جهان فرو بست، او در طول عمر ۹۲ سال خود، حدود ۳۵۰ هزار بیت شعر سروده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.