تجمع امام رضایی‌های اهل سنت در ارومیه/امام رضا امام همه مسلمین است+فیلم و عکس

اجتماع امام رضایی‌های اهل سنت در مدرسه علوم دینی دیانت ارومیه برگزار شد.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه شامگاه پنج شنبه در مراسم اجتماع امام رضایی‌های اهل سنت که در مدرسه دیانت ارومیه برگزار شد، گفت: اهل بیت منحصر برای شیعه نیست و همه مذاهب اسلامی ارادت خود را به ساحت مقدس اهل بیت نشان می‌دهند و این مراسم و حضور پرچم مقدس حرم رضوی در این جلسه اهل سنت ادعای ما را ثابت می‌کند و این عشق و محبت و اشک شوق ارادت شما به پرچم متبرک به حرم رضوی ریشه روایی و قرآنی دارد.

حجت الاسلام حسن محمدی اظهار کرد: انقلاب اسلامی فرصت بی نظیری را برای منادیان اسلام ناب محمدی فراهم کرد و امت اسلامی در سایه این انقلاب و وحدت و همدلی توانستند در تاریخ دوباره قد علم کنند و هم معارف الهی ناب را نشر دهند و هم متسکبرین را به عقب برانند.

وی اضافه کرد: اهل بیت و در رأس آن امامین باقر و صادق (ع) سرچشمه علوم مسلمین هستند و در زمان امام رضا (ع) نیز علوم اسلامی با تکیه بر عقل و فلسفه و کلام رونق پیدا کرد و علوم اسلامی به صورت ترجمه به بلاد دیگر منتقل شد و علوم دیگر کشور‌ها با ترجمه وارد ممالک اسلامی شد و مسائل عقلی در زمان امام رضا (ع) در همه زمینه‌ها به اوج خود رسید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با بیان این که مقام و منزلت ائمه معصومین بالاتر از همه انس و جن و ملائکه است، گفت: در روایات بیان شده است که هیچ موجودی حتی ملائکه به پای مقام اهل بیت نمی‌رسند و قابل مقایسه با آن‌ها نیستند.

وی با بیان این که در زمان امام رضا(ع) جلسات معرفتی علمای شیعه، اهل سنت و دیگر ادیان رونق پیدا کرد، افزود: اهل بیت منحصر برای شیعه نیست و همه مذاهب اسلامی ارادت خود را به ساحت مقدس اهل بیت نشان می‌دهند و این مراسمات و حضور پرچم مقدس حرم رضوی در این جلسه اهل سنت مدعای ما را اثبات می‌کند و این عشق ومحبت و اشک شوق ارادت شما به پرچم متبرک به حرم رضوی ریشه روایی و قرآنی دارد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین خطراتی که در زمان امام رضا علیه السلام امت اسلامی را تهدید می‌کرد نفوذ و حضور یهودی‌ها و مسیحی‌ها بود، اما حضرت با گسترش علوم اسلامی با مبنای عقلی همه توطئه‌ها را خنثی کرد و اسلام را از شر نفوذ اجانب حفظ کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام هشتم علیه السلام در شرائطی امامت را به عهده گرفت که فرقه‌های متعددی ظهور و بروز کرده بودند و حضرت تلاش داشت دین اسلام را به صورت مطلق حفظ نماید. یک امام معصوم تنها سیاستش این نیست که شیعه حفظ شود بلکه سنی‌ها را نیز از خطرات حفظ نمود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه گفت: در زمان امام رضا (ع) فرقه و نحله‌های متعددی با رنگ و لعاب روشنفکری و ... ظهور یافتند و حضرت با نشر معارف ناب الهی مقابل این اندیشه‌های انحرافی ایستاد و آن‌ها را خنثی کرد.

حضور خادمان و  پرچم مقدس حرم رضوی به اجتماع امام رضایی‌های اهل سنت جلوه ویژه ای بخشیده بود.

 
تجمع امام رضایی‌های اهل سنت در ارومیه/امام رضا امام همه مسلمین است
 
تجمع امام رضایی‌های اهل سنت در ارومیه/امام رضا امام همه مسلمین است
 
تجمع امام رضایی‌های اهل سنت در ارومیه/امام رضا امام همه مسلمین است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
عالی