خیرین ۲۷ باب مدرسه در مناطق زلزله زده خوی احداث می کنند

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خوی گفت: خیران ۲۷ باب مدرسه با ۱۲۳ کلاس درس در مناطق زلزله زده این شهرستان احداث می‌کنند.

آیین کلنگ زنی دو مدرسه ۶ کلاسه خیرساز با مشارکت امام رضایی‌ها درمناطق زلزله زده فیرورق و آغچه قشلاق (مسکن مهر) شهرستان خوی برگزار شد.

حجت الاسلام حجت قاسم خانی امام جمعه خوی در این مراسم با اشاره به اینکه، خیرین نیک اندیش مدرسه ساز به تاسی از سیره و منش اهل بیت و ائمه (ع) اقدام به کار خیر مدرسه سازی درجهت پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت و پیشرفت فرزندان میهن اسلامی می‌کنند، گفت: در خصوص جایگاه واهمیت انفاق و مشارکت در امور خیریه از منظر قرآن و روایات سخنان بسیاری به میان آمده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خوی نیز در این آئین، گفت: خیران مدرسه ساز و موسسات خیریه ۲۷ باب مدرسه با ۱۲۳ کلاس درس را در مناطق زلزله زده خوی احداث می‌کنند.

مختار تکاور افزود:خیران همچنین تعمیرات ۶۱ کلاسه درس را عهده دار شده بودند آنهارا تکمیل و تحویل آموزش و پرورش دادند. 

در حاشیه این مراسم حسین یکتا، مسئول جمعیت نیکوکاری امام رضایی‌ها درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:در زلزله اخیر خوی همدلی و همراهی مردم بی نظیر بود و توجه همه دل‌ها به سمت وسوی این شهرستان بود.

او افزود: دغدغه‌مندی اهالی جهادگر این نهاد مردمی برای هم‌نوعان در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان خلاصه نشده و حضور پررنگ آن‌ها در عرصه محرومیت زدایی ومدرسه سازی نیز نمود دارد.

یکتا افزود: در راستای کمک به همه هموطنان، گروه‌های جهادی امام رضایی تابحال نزدیک به ۱۰ مدرسه را احداث کردند که امروزساخت دومدرسه نیز درمناطق زلزله زده خوی به کمک خیرین وبا مشارکت جمعیت امامی رضایی‌ها آغازشده است.

او با اشاره به اینکه، قرار بود این مدارس تامهر ماه سال جاری به بهره برداری برسند، گفت: امیدواریم این مدارس در کمترین زمان ممکن ساخته تا دانش آموزان این مناطق زودتر از امکانات این دو مدرسه بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.