مشارکت گروه‌های جهادی دانش آموزی در بازسازی مدارس زلزله زده خوی

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: 1200 نفر دانش آموز جهادی در بازسازی مدارس زلزله زده خوی مشارکت می کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور در آ ئین آغاز فعالیت این قرارگاه با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: پیوند دانش آموزان با مسجد و آگاهی از نقش محوری مسجد، پیاده سازی روحیه مقاومت و ایستادگی دربین دانش آموزان و مردمی کردن فعالیت‌ها با بهره‌گیری ازایده جوانان و نوجوانان سه درس ماندگار از فتح خرمشهر است که امروز مهمترین مسیر مادر مقابله با جنگ ترکیبی و جنگ شناختی دشمن در حوزه جوانان است.

سردار مجتبی باستان افزود: ۲۰ گروه جهادی در قالب این قرارگاه با یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز جهادی در کار بازسازی مدارس خسارت دیده خوی کمک خواهند کرد.

وی تصریح کرد؛ این گروه‌های جهادی دانش آموزی علاوه بر رنگ آمیزی  ۱۸ هزار مترمربع رنگ آمیزی در ۲۰ مدرسه و فعالیت عمرانی در ۱۰۰ باب مدرسه، در ساخت ۲۰ واحد مسکونی محرومان نیز کمک خواهند کرد.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی کشور بستر سازی برای تربیت نسل جوان در آشنایی با مشکلات مردم، خدمت رسانی رایگان با روحیه جهادی، مشارکت پذیری و کارگروهی دانش آموز آن از مهمترین اهداف تشکیل این قرارگاه است.

وی افزود: گروه‌های جهادی این قرارگاه از ۵ تیرماه فعالیت جهادی خود را به مدت یکماه در این منطقه آغاز می کنند.

علی مطهری مدیرکل آموزش وپرورش استان آذربایجان غربی هم در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های گروه‌های جهادی تشکیل این قرارگاه را در پیشبرد اهداف آموزشی و توسعه و تکمیل فضا‌های آموزشی مناطق زلزله زده خوی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بعد تربیتی این حرکت جهادی بسیار فراتر از خدمات رایگان آن خواهد بود.

رحمانی مدیرکل نوسازی وتحهیز مدارس استان هم در این مراسم گفت: ۱۲ باب مدرسه با ۱۰۰ کلاس درس بر اثر زلزله در شهرستان خوی تخریبی هستند که نیاز به کمک و حمایت برای بازسازی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.