خانه انصاری و مدرسه هدایت ارومیه به میراث‌فرهنگی واگذار می‌شود

استاندار آذربایجان غربی دستور واگذاری خانه تاریخی انصاری و مدرسه هدایت ارومیه به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان را صادر کرد.

با دستوراستاندار ا. غ خانه انصاری و مدرسه هدایت جهت استفاده فرهنگی وگردشگری به میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی واگذار می‌شود 

استاندار آذربایجان غربی در بازدید از خانه انصاری و مدرسه هدایت ارومیه با دستور به فرماندار و مدیر کل آموزش وپرورش ارومیه اظهار کرد: از آنجایی که خانه انصاری در مالکیت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قرار دارد با هدف مرمت و استفاده فرهنگی، این بنای تاریخی که ثبت ملی نیز رسیده است باید در اختیار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار بگیرد و در عوض اداره‌کل راه و شهرسازی زمین دیگری به اداره‌کل آموزش و پرورش واگذار کند.

محمدصادق معتمدیان افزود: همچنین حق استفاده از مدرسه هدایت ارومیه دیگر بنای ثبت ملی که در مالکیت اداره‌کل راه و شهرسازی استان بوده در اختیار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان جهت ایجاد اموزشگاه وموزه صنایع دستی گذاشته شود. 

استاندار آذربایجان غربی همچنین در حاشیه بازدید از روستای گردشگری گلمرز ارومیه ضمن تشکر از آسفالت مسیر تالاب گلمرز، با هدف ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی به فرماندار ارومیه دستور داد تا زمین‌هایی اطراف تالاب را بررسی وپس از کار سازی به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان جهت ایجاد یک طرح گردشگری واقتصادی واگذارنماید. وی در این خصوصربه استفاده از ظرفیت مردم روستا تاکید کرد 

دستور روکش آسفالت مسیر روستای احمدآباد به پایگاه جهانی تخت سلیمان تکاب به اداره کل راهداری، برآورد هزینه و مرمت مسجد مناره ارومیه، لزوم ایجاد موزه صنایع‌دستی به میراث فرهنگی و ... نیز از دیگر دستورات استاندار آذربایجان غربی در بازدید از بنا‌های تاریخی و گردشگری ارومیه بوده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی درجریان بازدید استاندار اذربایجان غربی از ظرفیتهای گردشگری ارومیه نیز گفت: در این بازدید‌ها موضوعات و مشکلات مربوط به حوزه‌های مختلف به سمع و نظر استاندار رسید که یکی از این موضوعات واگذاری بنا‌های تاریخی به این اداره‌کل بود که خوشبختانه تصمیمات خوبی در ارتباط به مدرسه هدایت و خانه انصاری ارومیه اتخاذ شد.

مرتضی صفری از نگاه مثبت استاندار، فرماندار ارومیه، ومدیران کل راه وشهرسازی، اداره کل راهداری و آموزش وپرورش به موضوعات فرهنگی، میراثی وتاریخی تقدیر وتشکر کرد 

او تصریح کرد: همچنین در این بازدید گزارشی از ایجاد خوشه‌های صنایع‌دستی در رشته‌های صنایع‌چوبی، چرم‌دوزی، گلیم‌بافی و نساجی سنتی ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.