۲۶ طرح آبرسانی روستایی با دستور وزیر نیرو در آذربایجان‌غربی افتتاح شد

۲۶ طرح آبرسانی روستایی در استان امروز، سه شنبه با دستور ویدئوکنفرانسی رضا اردکانیان وزیر نیرو وارد مدار بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، علیرضا رضوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در آیین بهره برداری از  ۲۶ طرح آبرسانی روستایی اظهار کرد: برای اجرای آنها، ۲۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

علیرضا رضوی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها که در شهرستان‌های مختلف آذربایجان غربی اجرایی شده، هشت هزار و ۱۷۵ خانوار با ۳۰ هزار و ۲۱۴ نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم بهداشتی و پایدار برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: اجرای ۵۸.۴ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال و شبکه توزیع آب، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه و احداث مخزن آب به ظرفیت ۱۸۰ مترمکعب، از اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به این روستاهاست.

او  از قرار داشتن ۸۶ درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی تحت پوشش مستقیم خدمات شرکت آب و فاضلاب خبر داد و اظهار کرد: از ۲ هزار و ۸۳۸ روستای استان، یک هزار و ۹۶۷ روستا با ۲۶۹ هزار و ۵۰۰ خانوار و ۹۸۳ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت از خدمات مستقیم شرکت برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، عمده منابع تامین آب شرب روستا‌های استان را آب‌های زمینی عنوان کرد و گفت: آب شرب مورد نیاز روستا‌ها از یک هزار و ۶۹۰ منشا تامین آب شامل ۸۴۷ حلقه چاه، ۸۰۳ دهنه چشمه، ۳۸ رشته قنات و ۲ مورد نیز از محل آب‌های سطحی تامین و در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.