بهبودی ۸۷ بیمار بدحال کرونایی در کاشان با پلاسمادرمانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از مجموع ۹۰ بیمار تحت درمان پلاسمادرمانی ۸۷ بیمار بهبود یافته و با حال عمومی مساعد از بیمارستان مرخص شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد حاجی جعفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه کاشان یکی از شهر‌های موفق در زمینه پلاسما درمانی است، اظهار داشت: البته برای کرونا تاکنون هیچ دارو و واکسن قطعی کشف نشده است و روش‌های درمانی استفاده شده برای بیماران کرونایی به نوعی روش‌های مکمل و با استفاده از پروتکل‌های موجود است.

او با بیان اینکه پلاسمادرمانی یکی از روش‌های موفق برای درمان بیماران بدحال کرونایی بوده است، ابراز داشت: در کاشان ۹۰ بیمار تحت درمان این روش قرار گرفته اند که ۸۷ نفر از آن‌ها بهبود و با حال عمومی مساعد مرخص شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان همچنین از بهبود ۱۱۷ بیمار دیگر به روش هموپرفیوژن در کاشان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به افزایش آمار مبتلایان و بستری شدگان بیماران کرونایی در کاشان تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی کاشان موظف هستند حداقل ۱۰ درصد ظرفیت خود را به بیماران کرونایی اختصاص بدهند.

او همچنین از انتقال بخش‌های اطفال و مغز و اعصاب بیمارستان بهشتی کاشان به بیمارستان نقوی خبر داد و خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش بیماران بستری کرونایی در بیمارستان بهشتی کاشان این دو بخش به خارج از بیمارستان منتقل شدند.

حاجی جعفری از افزایش ظرفیت اکسیژن بیمارستان شهید بهشتی به دو برابر ظرفیت فعلی خبر داد و بیان داشت: تا یک ماه آینده قرار است یک بانک اکسیژن به بیمارستان بهشتی اضافه شود.


منبع: مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.