صید ماهی از دریاچه سد شهید کاظمی در سقز آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سقز گفت:امسال بیش از دو هزار تُن انواع ماهی از دریاچه سد شهید کاظمی برداشت ‌می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد نافع علایی نیا مدیر جهادکشاورزی شهرستان سقزگفت:سد شهید کاظمی علاوه برگردشگرپذیری به عنوان یکی از ظرفیت‌های شهرستان سقز در زمینه صیدو صیادی در استان کردستان بشمار می‌رود.

او با اشاره به اینکه صید ماهی در این دریاچه از ۱۹ مهر آغاز شده است، افزود:سالانه از بیش از دو هزار تن انواع ماهی از جمله فیتوفاگ، بیگ هد، آمور و کپور طلایی از این سد برداشت می‌شود.  

علایی نیا بیان کرد: عملیات صید و استحصال ماهی از منابع آبزی توسط تعاونی صیادان با استفاده از دام‌های گوشگیر انجام و ماهیان صید شده در فروشگاه‌های سقز و شهرستان‌های همجوار عرضه و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه تعاونی صیادان سقز، بوکان وشاهین دژ برای فعالیت صید در این دریاچه باهم ادغام شده اند، افزود:این اقدام در راستای بازسازی وحفظ ذخایر آبزی پروری در این دریاچه  است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز بیان کرد: شهرستان سقز رتبه اول استان در بحث تولید و استحصال ماهی را دارا است و صید تا ۱۵ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ دریاچه سد شهید کاظمی شهرستان سقز با وسعت ۴ هزارو ۵۰۰ هکتار علاوه برصید ماهی برای استفاده از آب شرب و نیز آبیاری زمین‌های کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.