رئیس جمهور آذربایجان: دوباره از ایران تشکر می‌کنم

الهام علی اف امروز جمعه بار دیگر از جمهوری اسلامی تشکر کرد و گفت که ایران حریم هوایی و مرز‌های خود را بر روی انتقال سلاح به ارمنستان بست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در مصاحبه با شبکه ترکی هابر در پاسخ به سوالی در مورد انتشار تصاویری از انتقال سلاح از روسیه و ایران به ارمنستان با رد این ادعا گفت: اتفاقا برعکس، می‌توانم بگویم که ایران و گرجستان حریم هوایی و مرز‌های زمینی خود را به روی ارسال سلاح به ارمنستان بستند، به همین خاطر یک بار دیگر از دولت ایران و گرجستان تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور آذربایجان افزود: انتقال سلاح از گرجستان به صورت غیر قانونی و قاچاق با هواپیما‌های مسافربری منتقل می‌شود.

الهام علی اف همچنین از تلاش برخی بازرگانان ارمنستانی مقیم روسیه برای جذب مزدور و اعزام آن‌ها به منطقه قره‎باغ با هدف مقابله با نیرو‌های جمهوری آذربایجان انتقاد کرد و گفت: آن‌ها تسلیحات ضدتانک و ضد هوایی به ارمنستان منتقل کرده‌اند.

وی تاکید کرد که از سازمان هواپیمایی بین‌اللملی خواسته است تا در این مورد تحقیق و مانع از انتقال سلاح به صورت غیرقانونی و قاچاق به ارمنستان شود.
 
رئیس جمهور آذربایجان گفت: مؤسسات و دستگاه‌های رسمی روسیه رسما به جمهوری آذربایجان ابلاغ کرده‎اند که سلاح و مهماتی به ارمنستان ارسال نشده، بلکه بازرگانان و ثروتمندان ارمنستان سلاح را می‌خرند و به آنجا قاچاق می‌کنند.

علی اف در مورد آتش بس نیز تصریح کرد: ارمنستان می‌خواهد از این فرصت برای حمله به مواضع نیرو‌های جمهوری آذربایجان و موشک‌باران شهر گنجه سوء استفاده کند.

او همچنین گفت: ارمنستان نمی‌خواهد واقعیت را بپذیرد. این کشور مدعی است که شهر هادروت تحت کنترل نیرو‌های ارمنستان قرار دارد، در حالیکه این شهر از اشغال آن‌ها آزاد شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
درود بر شرف و غیرتتان، تا آزادسازی کامل اراضی اشغالی و نابود کردن همه تروریست ارمنی و انتقام از خون شهیدان مظلوممان در خوجالی و اخیراً در گنجه با قدرت ادامه دهید خدا یاورتان باشد.
آخرین اخبار