سوگواری درغم امام مهربانی ها

آذربایجان غربی در سالروز شهادت امام رضا (ع) امام مهربانی‌ها رخت تیره بر تن کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محرم و صفر امسال به خاطر میهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا، غربت زیادی برای مشتاقان زیارت ائمه اطهار (ع) پیدا بود، ولی آخر ماه صفر که سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است، این غربت بسیار بیشتر شد و بسیاری از مشتاقان زیارت مضجع شریف آن حضرت، در غربت یک درد و دل کنار شبکه‌های ضریح امام هشتم سوختند و ساختند.

دهه آخر ماه صفر هر سال، دهه‌ای پر از اندوه، ولی با شوق زیارت در جای جای ایران اسلامی بود و مشتاقان زیارت آن حضرت به امید حضور در کنار مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، چمدان‌های سفر خود را می‌بستند.

ولی امسال شرایط در ایران اسلامی بسیار متفاوت است و به خاطر حضور میهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا، این زیارت نظیر دیگر زیارت‌های مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شامل زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت امیرالمومنین (ع) در اربعین امسال و حتی روز‌های عاشورا و تاسوعا، نصیب حجم عظیم علاقه‌مندان نشد.

این نداشتن توفیق زیارت، یکی از بزرگترین غم‌های غربت در بین مشتاقان زیارت مشهد مقدس ایجاد و اندوه سالروز شهادت ثامن الحجج (ع) را دو و یا حتی چندین برابر کرده است.

انتهای پیام/ ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.