ترامپ بالاترین کسری بودجه تاریخ آمریکا را رقم زد

کسری بودجه آمریکا در سال مالی منتهی به ۳۰ سپتامبر رکورد بی‌سابقه‌ای را به ثبت رساند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، ارقام مربوط به کسری بودجه آمریکا رکورد بی سابقه دیگری را در این کشور به ثبت رساندند.

بنا به آمار منتشره از سوی دفتر بودجه آمریکا، میزان کسری بودجه این کشور در سال مالی منتهی به ۳۰ سپتامبر با رشد بی سابقه ۲۱۸ درصد، رقم ۳.۱ تریلیون دلار را به ثبت رساند. این رقم دقیقا دو برابر کسری بودجه سال ۲۰۰۹ و در زمان رکود بزرگ اقتصادی آمریکا محسوب می‌شود.

وزارت خزانه داری آمریکا میزان کل بدهی دولت را ۲۶.۹ تریلیون دلار اعلام کرد، که این رقم از ارزش کل اقتصاد آمریکا فراتر رفته است. اقتصاد آمریکا در سه ماه دوم سال میلادی جاری به میزان کمتر از ۲۰ تریلیون دلار کاهش یافته است.

در تناسب با اقتصاد آمریکا، کسری تجاری این کشور در سال مالی ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته سه برابر شده است. از جنگ جهانی دوم تاکنون سابقه نداشته است که کسری تجاری آمریکا تا این اندازه افزایش یافته باشد. این تفاوت شدید کسری بودجه تنها در مدت دو سال، ناشی از اختصاص میلیارد‌ها دلار وام و تسهیلات مالی به شرکت‌های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در بهار امسال بوده است.

با این حال رئیس جمهور آمریکا نظری خلاف آمار و ارقام رسمی اقتصادی دارد و مدعیست که در زمان حضور او در کاخ سفید آمریکا شاهد رونق و شکوفایی اقتصادی بوده است. استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا اخیر اعلام کرد اقتصاد آمریکا تحت زمامداری ترامپ یک بازگشت تاریخی را تجربه کرده و تلاش دولت بر ماندن در کنار اقشار ضعیف و کارگران است.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا علاوه بر ۲۲۰ هزار قربانی و بیش از ۸ میلیون مبتلا، با تعطیلی کسب و کار‌های تجاری در این کشور وضع ناگواری برای اقتصاد آمریکا رقم زده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
واسه امریکا کسری بوجه مشکلی نیست و با چاپ پول میتونه همه مشکلاتشو حل کنه و بار این هم به پای همه کشورایی میوفته که با دلار کار می کنن و دلار رو ذخیره اقتصادیشون کردن
آخرین اخبار