توربو فیدپمپ واحد ۳۰۵ مگاواتی نیروگاه رامین اهواز وارد مدار شد

سرپرست اداره تعمیرات نیروگاه رامین اهواز گفت: توربو فیدپمپ واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره یک این نیروگاه پس از رفع نقص فنی وارد مدار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی خدری سرپرست اداره تعمیرات فیدپمپ ها و مجری تعمیرات توربو فیدپمپ واحد یک نیروگاه رامین اهواز گفت: توربو فیدپمپ واحد یک این نیروگاه به دلیل اشکالات رخ داده در حرکت محوری از مدار خارج شده بود.

او با اشاره به تلاش متخصصان بومی برای رفع اشکالات بوجود آمده، افزود: پس از رفع مشکلات در توربو فیدپمپ واحد یک نیروگاه رامین، این سیستم مهم مجدد وارد مدار شد.

خدری با بیان اینکه فیدپمپ ها وظیفه تأمین آب تغذیه بویلرها را به عهده دارند و نقش مهمی را در فرآیند تولید انرژی الکتریکی ایفا می کنند، اظهار داشت: تعویض بخش هایی از این تجهیز شامل؛ شافت ، پروانه ها ، رینگ های سایشی ، بوش های آستینی ، دیسک های متحرک و دیسک بالانس ثابت را از اقدامات مهم انجام گرفته در این عملیات به شمار می رود.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی کشور و تأمین کننده بیش از ۴۰ درصد برق استان خوزستان است و نقش مهمی را در تقویت، تثبیت و پایداری شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.