انجام موفقیت آمیز یک عمل نادر در بیمارستان لامرد

تومور نادر ساقه مغز در پسر بچه ۱۰ ساله اشکنانی در بیمارستان لامرد با موفقیت خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فریبرز غفارپسند، جراح و متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان لامرد، با اشاره به جزئیات این عمل نادر گفت: کودک ۱۰ ساله لامردی که با علائم تهوع، استفراغ و کاهش هوشیاری، کاهش وزن و عدم تعادل، به بیمارستان حاج محمود حاج حیدر مراجعه کرده بود در این مرکز تحت درمان قرار گرفت.

او، بیان کرد: این پسر بچه ده ساله اشکنانی مبتلا به تومور ساقه مغز بود که با بستن بطن چهارم، مغز دچار افزایش فشار مغز و هیدروسفالی شده بود که بیمار در این مرکز آموزشی درمانی به سرعت با انجام تصویربرداری تخصصی ام آر آی، به صورت اورژانسی تحت عمل جراحی کارگذاری شانت بطنی صفاقی قرار گرفت.

 غفارپسند تصریح کرد: طی یک عمل جراحی ۶ ساعته به روش میکروسکوپی، تخلیه کامل تومور ساقه مغز انجام شد.

جراح و متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان لامرد، ادامه داد: بیمار بعد از سپری کردن ۷ روز در بخش مراقبت‌های ویژه آی سی یو این مرکز، با حال عمومی خوب ترخیص شد.

او، افزود: این عمل جراحی با بهره گیری از امکانات پیشرفته اتاق عمل از جمله میکروسکوپ جراحی مغز و اعصاب و ست‌های میکروسرجری امکان پذیر است که این مرکز با دارا بودن این امکانات و  جراحان مجرب و توانمند، توانسته مرکز ارجاعی جنوب کشور برای انجام جراحی‌های قاعده جمجمه با تعرفه دولتی باشد.

غفار پسند، در مورد چگونگی انجام این اعمال سخت و نادر ، اضافه کرد: در این عمل ابتدا جمجمه از محل پشت سر بیمار، باز شده و لوب های مخچه از محل ولوم از یکدیگر جدا می‌شوند که دسترسی به سقف بطن چهارم امکان پذیر می‌شود، که در این روش جراحی هیچ گونه آسیبی به بافت سالم مغز و مخچه وارد نشده و تومور از ناحیه‌ای که بی خطر است خارج می‌شود.

جراح و متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان لامرد، اظهار کرد: تومورهای بطن چهارم و ساقه مغز در اطفال نادر بوده که  از نوع خوش خیم هستند.

او، تاکید کرد: انجام عمل جراحی، درمان اولیه و اصلی بسیاری از این تومورها بوده و در مواردی نیاز به انجام پرتو درمانی و شیمی درمانی بعد از عمل هم هست.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار