رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم مطرح کرد؛

هدف گذاری صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری محصولات غیرنفتی در قم

سیجانی گفت: طبق پیش‌بینی‌ها برای رسیدن به صادرات ۲۵۰ میلیون دلار محصولات غیرنفتی در قم باید ۳۵۰ هزار تن محصول صادر شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ، با اشاره به اهمیت توجه به صادرات آن‌هم در شرایط شیوع کرونا گفت: اتفاقات خوبی در زمینه داخلی سازی بسیاری از محصولات در سال‌های گذشته در کشور و استان قم انجام پذیرفته که توسعه صادرات غیرنفتی و صرفه‌جویی مناسب ارزی صورت گرفته است.

سیجانی با تأکید بر اینکه در سال جاری هدف‌گذاری صادرات ۲۵۰ میلیون دلار محصولات غیرنفتی در استان قم هدف‌گذاری شده است، عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها برای رسیدن به این رقم باید ۳۵۰ هزار تن محصول صادر شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه در ماه‌های ابتدایی سال ۸۳ میلیون دلار محصول با وزن ۷۵ هزار تنی صادرات از استان قم صورت گرفته است، یادآور شد: با این حجم صادرات و شیوع کرونا نسبت به راهبرد و هدف‌گذاری همچنان عقب هستیم که در ماه‌های پیش رو این مهم امیدواریم تحقق یابد.

به گفته سیجانی، با توجه به بحران کرونا و مشکلات تبادلات بین‌المللی و مشکلات ارزی در کارگروه صادرات به آن پرداخته شد و قرار شد در شورای صادرات کشور پیگیری شود.

او تصریح کرد: در شش‌ماهه دوم سال تأمین نقدینگی واحد‌های تولیدی و تولید الکل بهداشتی یکی از دغدغه‌هاست که امیدواریم با همکاری مسئولان استانی و در نظر گرفتن تدابیر لازم بتوانیم مشکل الکل را نیز برطرف کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: به نظر می‌آید در نیمه نخست ماسک اولویت بر ضدعفونی بوده، اما در نیمه دوم تولید الکل و مسئله ضدعفونی حساس‌تر می‌شود که در کشور مشکل الکل داریم همان‌طور که اوایل سال داشتیم.

سیجانی تأمین ماسک بهداشتی در استان را مورد توجه قرار داد و یادآورشد: الحمدالله با همکاری تولیدکنندگان استان توانسته نسبت به تولید ماسک و دپوی ماسک در وضعیت مطلوبی قرار گیرد و هم‌اکنون ۱۰ میلیون ماسک در قم دپو شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر اینکه دو تولیدکننده در سطح استان اعلام آمادگی برای تولید الکل داشته‌اند، بیان کرد: نیازمند مکاتبه‌ای از سوی دانشگاه علوم پزشکی با سازمان غذا و دارو هستیم که این مشکل حل شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.