حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی:

وظیفه نظام اجرای امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه موقت تهران گفت: وظیفه نظام این است که امر به معروف را در همه سطوح گسترش دهد و در حد توان با منکر مقابله کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر پلیس گفت: نظام ما در تمامی ارکان و سطوح مدیریتی دو وظیفه جدی دارد؛ اول اینکه امر به معروف را در همه سطوح گسترش دهد و در حد توان با منکر مقابله کند. نیروی انتظامی رسالتش در همین دو مورد خلاصه می‌شود.

وی افزود: امنیت مهم‌ترین معروف است و برای نهادینه کردن آن باید تلاش کرد. امنیت و سلامت جامعه امروز در تمامی حوزه‌ها یکی از مهم‌ترین مقولاتی هستند که باید در راستای نهادینه کردن آن‌ها تلاش کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: در یک جامعه امن می‌توان به سلامت فکر کرد و برخورد با ناهنجاری‌ها به معنی برخورد با منکرات است. وظیفه نیروی انتظامی و همه ما برخورد با منکر و گسترش معروف است. امر به معروف و نهی از منکر هدف نیست، بلکه راه و روش است و ممکن است در آینده در جامعه‌ای زندگی کنیم که دیگر منکر نباشد، پس راه و مسیر است و هدف نیست.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد تصریح کرد: باید به عدالت در این خصوص اقدام کرد، اول باید خود عادل باشیم و بعد در راستای عدالت گام برداریم؛ انبیا نیز برای همین مسأله مبعوث شده‌اند.

وی ادامه داد: باید اول خود نماد اخلاق و عدالت باشیم. هر کدام از شهروندان باید تلاش کنند خود را ارتقا دهند و اخلاق را در دستور کار قرار دهند، به میزانی که ما اصلاح شویم و اطرافیان ما نیز اصلاح شوند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: هر تحول و تغییری در جامعه رخ نمی‌دهد، مگر اینکه مبتنی بر دانش و علم باشد. اقتصاد دانایی محور که امروز مطرح است، ۱۴۰۰ سال پیش اسلام آن را مطرح کرده است. شخصی که سعی او مبتنی بر دانایی نباشد، درست مثل انسانی است که می‌خواهد به مشهد برود، اما به سمت دیگری رود. سرعت ما را به مقصد نزدیک نمی‌کند، بلکه دانایی است که ما را به مقصد نزدیک می‌کند.

وی تصریح کرد: در هر حوزه‌ای که در کشور مبتنی بر دانایی حرکت کرده‌ایم، به قله‌های پیشرفت دست یافته‌ایم. اقتدار دفاعی و امنیت امروز کشورمان دستاورد دانایی و علم در این عرصه است. اگر در حوزه اقتصادی نیز اقدامات ما بر پایه علم باشد، بر مشکلاتی که داریم پیروز خواهیم شد و امروزه اقتصاد دانایی محور باید در دستور کار ما قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
امرمعروف و نهی ازمنکر وظیفه هر مسلمانی است اما باید با شرایطش بصورت کامل صورت گیرد
آخرین اخبار