بهنام محمدی دلیر مرد کوچکی که نیروهای بعثی عراق را شگفت زده کرده بود و برای دفاع از این سرزمین به ایثار و مقاومت رنگ و بویی دیگر بخشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،بدون شک دفاع مقدس سرشار از رشادت ها ومجاهدت های نوجوانان و جوانانی است که با جانفشانی خویش درخت اسلام و انقلاب را آبیاری کردند.

شهریور ۱۳۵۹شایعه حمله بعثی ها به خرمشهر قوت گرفته بود و مردم درحال ترک شهر بودند اما این یک شایعه نبود و آغاز جنگ حقیقت داشت.

بااین وجود عده ای از شیرزنان و دلیر مردان  دیار خودشان را تنها نگذاشتند و ایثار و شجاعت را معنا کردند، یکی از این دلیر مردان کوچک بهنام محمدی  بود و بااینکه تنها ۱۳سال سن داشت  تصمیم  گرفته بود با این اوضاع در شهر بماند ،او مردانه ایستاد و جنگید همچنین  در هنگام بمباران به کمک مجروحین می شتافت.

 شهید  بهنام محمدی نمونه کامل حماسه آفرینی رزمندگان اسلام

او با جسم کوچک اما روح‌ بزرگ‌ و دل دریایی اش به قلب دشمن میزد و با وجود مخالفت فرماندهان خود را به صف اول نبرد می رساند که از شهر و دیار خود دفاع کند.

بهنام چندین بار به اسارت دشمن درآمد اما هربار با توسل به شیوه ای از دست آنان می گریخت .

این نوجوان ۱۳ساله با بهره گیری از توان و جسارت خود توانست اطلاعات ارزشمندی از موقعیت دشمن را بدست آورد و در اختیار فرماندهان جنگ قرار دهد.

او در تمام روزهای مقاومت از ۳۱شهریور تا۲۸مهر سال۱۳۵۹در خرمشهر ماند.

شهادت بهنام محمدی

با تشدید جنگ و تنگ ترشدن حلقه محاصره خرمشهر ،خمپاره های دشمن امان شهر را بریده بودند، درگیری در خیابان آرش شدت گرفته بود و مثل همیشه بهنام برای دفاع از این خاک تمام قد در حال مبارزه بود ناگهان رزمنده ها متوجه شدند که بهنام محمدی گوشه ای افتاده است و از سر وسینه اش خون میجوشد و پیراهن او غرق خون شده است و چندروز قبل از سقوط خرمشهر نوجوان دلاور خوزستانی در ۲۸مهر سال۱۳۵۹ پرکشید.

همانند بهنام محمدی ۳۶هزار شهید دیگر در دفاع مقدس حماسه آفریدند و در نبرد با دشمنان بعثی عراق از جان خود گذشتند اما یک وجب از خاک این سرزمین را به دشمن تقدیم نکردند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارشیا
۱۳:۴۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
خیلی خوب بود آدم دلش میخواهد همراه شهیدان بود تا با اونا حماسه می آفرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۹ دی ۱۴۰۰
خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
عشق بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
خوب و مختر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
خوب